رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان غربی گفت: تغذیه سالم و روزی حلال تأثیر مستقیمی بر سلامت روح و جسم دارد.
کد خبر: ۲۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 27 April 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام غلامرضا اسم حسینی ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفته سلامت و تجلیل از خیرین و فعالان عرصه سلامت آذربایجان غربی که با حضور مسئولان استانی در محل آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: الگویی که اسلام برای زندگی ارائه کرده، به بیان قرآن، حیات طیبه است.

وی با بیان اینکه بشریت می‌تواند با انجام اعمال صالح در مسیر قرب الهی قرار گیرد، تصریح کرد: باید تابع حدود الهی باشیم تا از زندگی شایسته برخوردار شویم و در این راستا به زندگی مدرن امروزی نیز برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت تحولی را در عرصه سلامت شاهد بودیم و در این راستا باید ارزیابی‌هایی از مردم انجام و مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بحث توسعه‌یافتگی کشور بر پیشرفت و عدالت تاکید دارند که عدالت نیز با تقوا محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند یا علی هرکس حرام بخورد قلبش سیاه، دعایش رد و عبادتش کم می‌شود، متذکر شد: در کنار ایمنی غذا بحث حلال بودن روزی از موارد مهم در اسلام است.

اسم حسینی ادامه داد: با بیان اینکه خدا را همواره ناظر بر اعمال خود بدانیم، تصریح کرد: غذا فقط غذای جسم نیست، بلکه غذای روح نیز مورد توجه است و از طرفی حلال بودن روزی در روح و روان انسان و تربیت فرزندان تاثیر دارد و باید در زندگی اموری از قبیل رسیدگی به فقرا، صرفه‌جویی و... مورد توجه قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، ادامه داد: ملت از دولت و نیز دولت از ملت است و باید این یکپارچگی تسری یابد.

در انتهای این مراسم تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی استان در بحث آموزش بهداشت در مدارس و در راستای افزایش تعاملات در حوزه سلامت به امضاء رسید.

شایان ذکر است در این مراسم از میثاق‌نامه ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استانی رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار