کد خبر: ۲۹۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 06 September 2016
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: تاکنون چهار هزار تن در شهرستان بروجرد همیار طبیعت شده اند که برای آنها کارت شناسایی صادر شده است.
داریوش عباسی افزود: این تعداد همیار طبیعت با عنوان همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت محافظ و همیار طبیعت دانش آموز با اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد همکاری دارند.به گفته وی همیاران طبیعت از اقشار مختلف مردم بروجرد هستند و با برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت دوره ای آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی هدف از تشکیل گروه های همیار طبیعت را جلب مشارکت های مردمی در حوزه منابع طبیعی دانست و افزود: دوستی مردم با طبیعت، حفظ منابع طبیعی و انتقال آنها به نسل های آینده از اهداف مهم همیاران طبیعت می باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: همیاران طبیعت در طول دوره آموزشی خود با مفاهیم شناخت منابع طبیعی و عوامل تخریب، بیابان زایی و پیشگیری از آن آشنا می شوند.
وی افزود: همیاران طبیعت در طول دوره های آموزشی با آبخیزداری و نقش آن در حفظ آب و خاک و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل ها آشنا می شوند.
عباسی اظهار کرد: همیاران مروج با هدف ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم و همیاران طبیعت محافظ با هدف پیشگیری از تخریب و اعلام آتش سوزی منابع طبیعی در روستاها آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی افزود: همیاران طبیعت دانش آموزی نیز به عنوان نسل های آینده با منابع طبیعی آشنا می شوند و آموزش های لازم را برای حفظ این منابع فرا می گیرند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای 96 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی است که حدود 50 هکتار آن ذخیره گاهی جنگلی در روستای آقبلاغ می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار