رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تقاطع غیرهمسطح قدس با اعتبار 550 میلیارد ریال و کاهش حجم بار ترافیکی احداث شده است.
کد خبر: ۲۹۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 07 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علی فرخزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح قدس با توجه به بررسی‌ها و مطالعات مهندسان مشاور براساس طرح جامع شهر قزوین احداث شده است.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح قدس در راستای طرح جامع ترافیک شهر قزوین اجرا شده است، بیان کرد: اولویت اجرای این تقاطع در بودجه سال 94 تعیین شده بود.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح قدس دارای ویژگی‌های بی‌شماری است، مطرح کرد: نوع سازه و نمای ظاهری این تقاطع مطلوب بوده به نحوی که سرعت عملیات اجرایی احداث تقاطع را بالا برده است.

فرخزاد خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح قدس، پازلی است که در کنار پل‌های دیگر مرحوم ابوترابی، پل شرکت نفت به پل امام رضا(ع) متصل شده و رینگ جنوب شهر را تکمیل می‌کند.

این مسؤول تشریح کرد: تقاطع غیرهمسطح قدس یکی از زیرساخت‌های شهر قزوین است که می‌تواند به بهبود عبور و مرور شهری و ترافیکی کمک کند و حجم بار ترافیک را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح قدس محل اتصال شریان‌های شمالی به شرقی شهر قزوین است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح قدس محل گذر شهرهای الوند، البرز، محمدیه و مهرگان است، شهروندان قزوینی در طول این مسیر بیشتر تردد می‌کنند.

فرخزاد افزود: با وضعیتی که طول مسیر شریان‌های شمالی به شرقی شهر قزوین داشته است، ترافیک هر روز سنگین‌تر می‌شد که احداث تقاطع غیرهمسطح قدس برای رفع این مشکل و کاهش حجم بار ترافیک نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه 55 میلیارد ریال در ساخت تقاطع غیرهمسطح قدس هزینه شده است، بیان کرد: در تأمین مالی این تقاطع 30 درصد نقدی و 70 درصد با ملکی تهاتر شده است.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ساخت تقاطع غیرهمسطح قدس در مدت 20 ماه به اتمام رسیده است، ادامه داد: ساخت این تقاطع زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده که بیانگر مدیریت جهادی مسؤولان مربوطه است.

فرخزاد یادآور شد: احداث تقاطع در شرایطی که شهرداری‌ها با رکود ساخت و ساز و کمبود درآمد مواجه است به صورت 100 درصد از سوی شهرداری قزوین تأمین مالی شده که این مطلب بیانگر عملکرد مطلوب مجموعه مدیریت شهری قزوین است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دولت باید در تأمین مالی چنین پروژه‌هایی به شهرداری قزوین کمک کند تا توسعه و آبادانی شهری با سرعت بیشتری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار