مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس درباره مشکلات کارخانه مخابرات راه دور استان فارس گفت: واردات بی‌رویه از چین سبب ضعف این کارخانه شد و علت دیگر تزلزل این کارخانه واگذاری‌های نادرست بود.
کد خبر: ۲۹۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 08 September 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: سهراب مختاری ظهر امروز در میان اعضای جامعه روحانیت این شهر در پاسخ به مطالبی که دبیر جامعه روحانیت درباره بیکاری مطرح کرد، اظهار داشت: مفهوم کار و بیکاری باید در جامعه ما بازنگری شود چراکه در تفکر امروزی تنها کار دولتی را کار حساب می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید شرافت دیگر شغل‌ها نظیر رانندگی، نجاری و غیره دوباره بیان شود گفت:  مشکل کار در کشور ما قبل از آن که سیاسی باشد فرهنگی است چراکه ایجاد شغل وظیفه دولت و حاکمیت نیست بلکه باید مردم مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند.

مختاری درباره استخدام زنان با دستمزد پایین افزود: در قانون تبعیضی برای استخدام دولتی مطرح نشده است و دلیل علاقه کارفرمایان خصوصی به استخدام بانوان بیشتر به مسئولیت‌پذیری آنان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه برخی از انحصارات در قوانین مانع کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار ایجاد اشتغال رفع انحصارات و توزیع عادلانه ثروت است و باید با اصلاح برخی از قوانین این انحصارات و موانع را برداشت.

مدیرکل تعاون استان فارس با بیان اینکه این انحصارات فاصله دهک‌های درآمدی را زیاد کرده است تصریح کرد: ارزش‌آفرینی مشاغل در سایه انحصارشکنی رخ می‌دهد و باید موانعی گسترش صنوف و شغل‌ها اصلاح شود.

مختاری با بیان اینکه تزریق تسهیلات نمی‌تواند راهکار حل معضل بیکاری باشد بیان کرد:  آمار نرخ بیکاری نشان از این دارد که تزریق اعتبار نه‌تنها به نفع جامعه نشده بلکه مشکل را افزایش داده است.

وی درباره مشکلات کارخانه مخابرات راه دور استان فارس گفت: واردات بی‌رویه از چین سبب ضعف این کارخانه شد و علت دیگر تزلزل این کارخانه واگذاری‌های نادرست بود.

مدیرکل تعاون استان فارس با اشاره به اینکه کارخانجات برای ادامه فعالیت باید به روز باشند افزود: بازآفرینی و نوآوری در خط تولید، کاهش قیمت محصول و ارائه کیفیت مطلوب از جمله عواملی است که می‌تواند مانع تعطیلی یک کارخانه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار