کد خبر: ۲۹۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 09 September 2016
نرخ عوارض آزادراهی در سال جاری ۱۴.۶ درصد به طور متوسط در کل شبکه آزادراهی افزایش یافت‌.
وزارت راه و شهرسازی، نرخ عوارض آزادراه‌های مشارکتی کشور را در سال 95 ابلاغ کرد که بر اساس نرخ‌های ابلاغی، نرخ عوارض آزادراه خرم‌آباد-‌ پل زال نیز 13.2 درصد افزایش یافت.
کمیته کارشناسی نرخ پیشنهادی را با افزایش میانگین 20 درصدی نسبت به سال گذشته با در نظر گرفتن درآمد-هزینه، مانده مطالبات و طول دوره باقی‌مانده از قرار داد در نظر گرفت اما وزیر راه و شهرسازی در کنار متغیرهای مالی با مدنظر قرار دادن سایر پارامترها و با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و در نظر گرفتن صرفه و صلاح کاربران شبکه آزادراهی دستور تعدیل نرخ عوارضی از 20 به 14 درصد را صادر کرد.

بیشترین میزان افزایش نرخ عوارضی مربوط به آزادراه قم-کاشان با 19 درصد و کمترین میزان برای آزادراه تهران-شمال بدون هیچ‌گونه افزایش قیمت است و بعد از آن آزادراه پل زال- اندیمشک‌ 13.2 درصد افزایش قیمت داشته است.
شایان ذکر است ساخت آزادراه خرم‌زال با مشاركت 50 درصدي پيمانكار طرح به نام "فرخ‌ هاشم‌زاده‌فلاح" از دي‌ماه 1384 آغاز و پس از 5 سال در 11 آبان‌ماه 1389 با صرف هزار و 500 ميليارد تومان (750 ميليارد سهم بخش خصوصي بوده است) با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور وقت كشورمان، به صورت رسمي بهره‌برداري از آن آغاز شد.

نرخ قبلی عوارض آزادراه خرم‌زال (‌شش ماهه اول 95) : سواری 11 هزار تومان، وانت و ميني‌بوس 22 هزار تومان، خاور 25 هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محوره 27 هزار تومان، کاميون سه محوره 33 هزار تومان و تریلی 40 هزار تومان!

نرخ عوارض آزادراه خرم‌زال در زمان افتتاح (آبان 1389): سواري 5 هزار تومان، وانت و ميني‌بوس 10 هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محوره 12 هزار تومان، کاميون سه محوره 16 هزار تومان و تريلي 20 هزار تومان

نرخ عوارضی آزادراه خرم‌آباد-‌ پل زال افزایش یافت + جدولlمنبع : یافته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار