فرماندار مشگین شهر از برگزاری اولین جشنواره فطیر و پنیر سنتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 11 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، ابراهیم امامی در جمع خبرنگاران مشگین شهر تصریح کرد: این جشنواره در محل پل معلق مشگین شهر و در روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریورماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره ثبت ملی فطیر مشگین شهر مطرح شده و در عین حال پنیر «متال» که نوعی تولید بومی محلی پنیر است و در پوست گوسفند نگه‌داری می‌شود، مطرح خواهد شد.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه در این شهرستان انواع فطیرهای سنتی از جمله خطیب، کته چورگی، آجتما، سوت چورگی، یاغ فطیری و ال چورگی تولید می‌شود، متذکر شد: ضروری است فطیر مشگین شهر به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد به ثبت برسد.

امامی تصریح کرد: در حال حاضر فطیر مشگین شهر در شهرهای مختلف استان اردبیل و حتی در استان‌های دیگر پخت می‌شود و به دلیل طعم و ویژگی‌های غذایی که دارد موردپسند مصرف‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه بخش ارشق در واقع بیشترین میزان و تنوع پخت فطیر را دارا است، ادامه داد: ۵۷ نانوایی تولیدکننده فطیر با اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰۰ نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم ۴۰۰ نفر در این شهرستان دایر است.

فرماندار مشگین شهر به مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف در برگزاری این جشنواره اشاره و ابراز امیدواری کرد این رویداد بتواند گام مؤثری در ثبت ملی فطیر مشگین شهر بردارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار