کد خبر: ۲۹۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 15 September 2016
تابناک / مدیرکل هواشناسی گیلان نسبت به احتمال بارش شدید باران، تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مواج بودن دریا در استان گیلان هشدار داد.

بهمن کمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای خنک و بارش‌زا از غروب پنجشنبه 25 شهریور در استان گیلان است اظهار داشت: بر این اساس جمعه 26 شهریور تا یکشنبه 28 شهریور، شرایط برای بارش باران و وزش باد(گاهی شدید)، کاهش نسبی دما(4 تا 8 درجه) و احتمال رعد و برق و تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد گفت: دریا نیز در بازه مذکور مواج بوده و برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

کمانگر اعلام کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، توصیه‌های کارشناسی و تخصصی خود را صادر کنند.

وی به مسافران توصیه کرد: با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌ها و مه آلود بودن هوا و کاهش دید، نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کرده و از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا"خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد اظهار کرد: به فعالان بخش کشاورزی توصیه می‌شود با توجه به شرایط پیش بینی شده، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار