مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در طرح رتبه بندی معلمان سختکوش و تلاشگر شناسایی می شوند، گفت: حقوق معلمان بعد از اجرای این طرح براساس رتبه بندی آنان از ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 30 April 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، فریدون سید مصطفوی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عصر در نشست خبری که در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان شهرستان ارومیه برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در بحث رتبه بندی معلمان در تلاش است تا معلم به بهترین شکل در اختیار دانش آموز باشد زیرا آموزش و پرورش نیاز به کیفیت دارد.

وی، با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 350 میلیارد تومان برای معیشت معلمان در نظر گرفته شده است، افزود: این مبلغ از اول مهر سال جاری با توجه به رتبه بندی و سطح معلمان در بین آنان توزیع می شود.

مصطفوی، سخنرانی در نماز جمعه، برگزاری دوره ضمن خدمت آشنایی با تفکران شهید مطهری برای معلمان، تجلیل از معلمان نمونه، برگزاری همایشی با عنوان زینب معلم نمونه، افتتاح نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگیان، دیدار با خانواده های معظم شهدا و عطر افشانی مزار شهدا، اعزام معلمان به دیدار با رهبر معظم انقلاب و اجرای مسابقات ورزشی را از مهم ترین برنامه های اجرایی در هفته معلم برشمرد.

این مسئول، در ادامه با اشاره به اینکه 37 هزار معلم در آذربایجان غربی مشغول به خدمت هستند، اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 504 نفر در جشنواره انتخاب معلم نمونه شرکت کردند که 498 نفر به عنوان منتخبین منطقه ای و 26 نفر منتخب استانی و یک نفر هم به عنوان معلم منتخب کشوری برگزیده شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در اردیبهشت سال جاری دستورالعمل استخدام پنج هزار نیروی انسانی در سطح کشور برای آموزش و پرورش اعلام می شود، اضافه کرد: معلمان پیش دبستانی که سالیان سال در این عرصه زحمت کشیده ولی نتوانستند به آموزش و پرورش وارد شوند در اولویت استخدام قرار دارند و فرزندان فرهنگیان در اولویت بعدی می باشند.

وی ادامه داد: افراد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در این آزمون شرکت کنند و کسانی که در آزمون استخدامی قبول شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره آموزش طی کنند.

مصطفوی تصریح کرد: در هفته معلم مطالبات فرهنگیان، از جمله حق التدریس، پاداش معلمان، بازنشستگان پرداخت می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: فرهنگیان از اینکه مطالبات آنان رسانه ای می شود گلایه مند هستند در حالیکه آموزش و پرورش دستگاه کلانی است و لذا گرفتن این حقوق زمانی که دولت اعلام می کند مشکلاتی از بابت زمان دارد و آن را مجبور به رسانه ای شدن می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار