مدیر شعب بانک مسکن استان یزد گفت: با بهبود شرایط اقتصادی و کاهش نرخ تورم برای نخستین بار پس از 25 سال نرخ سود تسهیلات مسکن در کشور تک رقمی شد.
کد خبر: ۲۹۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 20 September 2016
به گزارش تابناک یزد،حسن خطیب زاده  در این خصوص اظهار کرد: با هدف معرفی خدمات جدید تسهیلات خرید مسکن و کاهش نرخ تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم برگزار شد .
وی افزود: یکی از راهکارهای بانک مسکن برای خروج رکود بخش مسکن، روان سازی شرایط پرداخت تسهیلات با سپرده و بدون سپرده بخش مسکن است به این صورت که علاوه بر حذف شرط خانه اولی برای متقاضیان خرید مسکن در بافت های فرسوده، کاهش نرخ سود تسهیلات باسپرده از 11 به 8 درصد در بافت فرسوده و 9.5 درصد در سایر مناطق صورت پذیرفته است.
مدیر شعب بانک مسکن استان یزد اضافه کرد: براساس برنامه جدید دولت، وام مسکن در سه سطح 800 میلیون ریال (برای تهران)، 600 میلیون ریال (برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت) و 400 میلیون ریال برای سایر شهرهای کوچک تعیین شده که متقاضیان با سپرده گذاری نصف این مبالغ می توانند پس از گذشت یکسال دو برابر مبلغ سپرده خود وام دریافت کنند.
خطیب زاده درباره میزان کاهش اقساط تسهیلات مسکن نیز گفت: برای تسهیلات 600 میلیون ریالی با نرخ 14 درصد درگذشته و بازپرداخت 12 ساله، مشتری حدود 8 میلیون و 620هزار ریال قسط پرداخت می کرد که هم اکنون با نرخ سود 8 درصد برای بافت های فرسوده با کاهش بیش از 2 میلیون ریال مبلغ اقساط به 6 میلیون و 500 هزار ریال رسیده است.
به گفته وی برای زوج های جوان خانه اولی نیزکه می توانند یک میلیارد و 200میلیون ریال وام دریافت کنند با کاهش نرخ سود در بافت های فرسوده مبلغ اقساط از 17 میلیون و 300هزار ریال به ماهانه 13 میلیون ریال رسیده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان یزد ادامه داد: میزان اقساط ماهانه برای زوج های جوان و خانه اولی که در سایر مناطق به جز بافت های فرسوده اقدام به خرید واحد مسکونی می کنند با کاهش نرخ سود تسهیلات به 9.5 درصد و دریافت یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات، از17 میلیون و 300هزار ریال به ماهانه 14 میلیون ریال کاهش یافته است.
وی این محاسبات را به روش ساده عنوان کرد وگفت: برای تقسیط به صورت پلکانی برای زوج های جوان و دریافت این وام، اقساط ماهانه از 14 میلیون ریال به 10میلیون ریال در بافت فرسوده و 11 میلیون ریال در سایر مناطق کاهش یافته ضمن آنکه در روش پلکانی میزان اقساط، سالانه 5 درصد افزایش پیدا می کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، شرط خانه اولی بودن و استفاده نکردن از تسهیلات دولتی برای کسانی که قصد خرید مسکن در بافت های فرسوده دارند، نیز حذف شد.
خطیب زاده اولویت اصلی این بانک را افزایش ظرفیت ساخت و عرضه مسکن و همچنین تأمین منابع مالی اقشار متوسط جامعه در بخش مسکن اعلام کرد و گفت: برنامه های بانک مسکن براساس شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل طرح ریزی شده و در چند ماه اخیر در چند مرحله نسبت به تسهیل شرایط وام ها بصورت افزایش تسهیلات خرید و ساخت و کاهش نرخ سود آن اقدام کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار