مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین گفت: با تصمیم کارگروه ماده 18 سرویس مدارس و تصویب شورای شهر، نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید 11 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۲۹۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 21 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد رضایی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین که به ریاست فرماندار برگزار شد، افزود: کمیته ماده 18 سرویس مدارس تابعی از شورای آموزش و پرورش بوده و در دو سال گذشته کارهای خوبی انجام داده تا جایی که به عنوان کمیته برتر در کشور نیز شناخته شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری چهار نشست این کمیته تشکیل و مسایل مربوط به سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را بررسی و با توجه به نرخ تورم جامعه در دو مسافت یک تا 6 و 6 تا 12 کیلومتر، کرایه سرویس دانش آموزی را با 11 درصد افزایش، اعلام کرد.
رضایی زاده ادامه داد: مصوبه دیگر این کمیته، موظف کردن سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای اعلام اسامی پیمانکاران بود تا با اعلام آن به مدارس، قراردادهای لازم در این زمینه منعقد شود.
وی در ادامه، تشکیل کارگروهی برای تجهیز کتابخانه های مدارس را نیز از مصوبات نشست قبلی این شورا اعلام و یادآور شد: در این راستا نشست و رایزنی های خوبی با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفت که صدور کارت عضویت رایگان کتابخانه برای دانش آموزان ابتدایی و نیم بها برای مقطع متوسطه، نصب نرم افزار کتابداری تحت وب و اهدای کتاب با بیش از 10 سال سابقه انتشار به مدارس از جمله آنها است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین نیز در این نشست گفت: امسال طرح مهر با محور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اجرا و بزرگترین کار آن نیز استقرار پایه دهم بود.
حمید حمداله زاده، طرح مهر را مظهر بهره وری و نماد مدیریت دانست و افزود: کارگروه تخصصی ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تائید صلاحیت و نظارت و ارزیابی فعالیت های خود را از اسفندماه سال گذشته آغاز کرده است.
وی، فضا و ساختار فیزیکی مدارس، منابع انسانی، دوره های ضمن خدمت، توزیع متوازن و هدایت تحصیلی، تجهیزات و امکانات آموزشی، تهیه و توزیع کتاب های درسی، سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول ابتدایی و طرح حیاط پویا را از جمله اولویت های مهم طرح مهر اعلام کرد.
حمداله زاده با اشاره به فرسودگی و قدمت بسیاری از واحدهای آموزشی ناحیه یک و دو قزوین، یادآور شد: برخی مدارس به صورت دو نوبته فعالیت دارند و اگر نگران آینده دانش آموزان هستیم باید نسبت به تخریب، بازسازی و نوسازی این مدارس اقدام شود.
وی ادامه داد: همچنین در بخش نیروی انسانی نیز با وجود ساماندهی مناسب انجام شده هنوز هم دچار کمبود نیرو در مقطع ابتدایی هستیم که باید برای سال های آینده جبران شود.
حمداله زاده در ادامه، توزیع متوازن و هدایت تحصیلی را از مواردی دانست که هیجان زیادی در دانش آموزان و اولیا ایجاد می کند، و گفت: اصرار زیاد دانش آموزان به رشته تجربی این توازن را زیر سوال برده و تمام نهادها و رسانه ها باید به دانش آموزان و اولیا القا کنند که در تمام رشته های تحصیلی نیازمند سرمایه گذاری هستیم.
حمداله زاده در ادامه خواستار ممنوعیت حفاری خیابان ها و معابر عمومی تا 15 مهرماه از سوی برخی دستگاه های خدمات رسان شد و ادامه داد: ایجاد امنیت در عبور و مرور، استفاده از ماموران با تجربه به جای پرسنل وظیفه به منظور ایجاد امنیت مقابل درب مدارس دخترانه، نصب مخزن زباله مقابل مدارس، خط کشی محل عبور دانش آموزان و نصب تابلوی عبور عابر پیاده به همراه حمل و نقل رایگان از دیگر انتظارهای اداره کل آموزش و پرورش از دستگاه ها برای سال تحصیلی جدید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار