جمعی از مردم شهر دوراهک در شهرستان دیر می گویند: با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان این شهر نوپا و تازه تاسیس از وجود فضاهای فرهنگی و ورزشی بی بهره است.
کد خبر: ۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 01 May 2015
تابناک بوشهر: یکی از اهالی در جلسه هم اندیشی دانش آموختگان، نخبگان و معتمدین محلی شهر دوراهک گفت: ورزش جایگاه خطیری در سلامت جسم و روح انسان دارد و می تواند جوانان و نوجوانان را از روی آوردن به کارهای دیگر دورکند.

محمد دوراهکی افزود: اکنون جوانان شهر دوراهک از یک فضای مناسب ورزشی بی بهره هستند و مسوولان باید با همت مضاعف زیرساخت های ورزشی را در این شهر فراهم کنند.

وی گفت: تنها فضای ورزشی در این شهر سالن است که از نظر فیزیکی دارای کیفیت خوبی نیست و توجه ویژه ای می طلبد.

دوراهکی با اشاره به اینکه ورزش دوراهک توجه ویژه ای می خواهد، اضافه کرد: تیم ذوالفقار شهر دوراهک با قدمت 20سال فعالیت در زمینه ورزش اکنون منحل شده است و زمین چمن فوتبال از نیازهای جدی جوانان و نوجوانان این منطقه می باشد.

یکی دیگر از شهروندان دوراهک گفت: مردم این شهر از قدیم مردمی متدین، معتقد به مبانی اسلام بوده و اهل فرهنگ و ادب می باشند.

عبدالحسین امیدی نژاد افزود: با وجود دانش آموختگان علوم دانشگاهی سرآمد، احداث فضاهای آموزشی و تربیتی برای تربیت نسل جوان ونوجوان دراین شهر ضروری است.

وی گفت: با وجود مردمی که تشنه مطالعه و کتاب هستند، هنوز این شهر از وجود یک کتابخانه مجهز محروم است ومسوولان باید توجه ویژه ای به فرهنگ مطالعه در این شهر داشته باشند.

یکی از بانوان دوراهک گفت: مشکل اشتغال مردم بویژه جوانان باعث فشار مضاعف روی خانواده ها می شود و در مواردی موجب جدایی زوج ها می شود.

سیده فاطمه موسوی افزود: همچنین بانوان این شهر هیچ فضای ورزشی اختصاصی ندارند که در ساعت های اوقات فراغت خود به ورزش بپردازند.

وی با اشاره به نبود فضای مناسب فرهنگی در این شهرگفت: بیشتر مراسم مذهبی در منازل برگزارمی شود و ایجاد فضای فرهنگی برای برگزاری مراسم دینی و مذهبی در این شهر ضروری است.

رییس شورای اسلامی شهر دوراهک نیز گفت: هدف از این نشست توجه به خرد جمعی و بهره از افکار و ایده ها در روند توسعه و پیشرفت شهر و کم شدن فاصله ها بین ایده های نخبگان، دانش آموختگان و معتمدین محلی بوده است.

حسن دوراهکی افزود: برگزاری جلسات تخصصی مستمر، تدوین نقشه جامع مشترک شهر و تجزیه و تحلیل نهایی روند پروژه های عمرانی قبل از اجرا برای شهر دوراهک مورد نیاز می باشد.

شهردار دوراهک هم گفت: مدت18ماه از تاسیس شهرداری در شهر دوراهک می گذرد وتاکنون خدمات خوبی انجام گرفته است.

هوشنگ احمدی افزود: شهر دوراهک با توجه به پتانسیل پیشرفت از نظر نیروی انسانی تزیق اعتبارات بیشتری مورد نیاز دارد.

وی گفت: یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم دوراهک احداث پارک بزرگ شهری است که برای این منظور پنج هکتار زمین مکان یابی شده که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز فاز اول آن در سال جاری اجرایی می شود.

شهردار دوراهک اظهارداشت: اتمام ساختمان شهرداری و آتش نشانی، توجه به آسفالت معابر و کوچه ها، فضای سبز و ساماندهی دره ساریزه از کارهای اولویت دار شهرداری دوراهک می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار