تقویت بازکنان، تمرینات بیشتر و ارتقاء کیفی کادر فنی و استفاده از بازکنان با تجربه و تکنیکی می تواند به بهبود وضعیت موجود تیم ها خوزستانی حاضر در شانزدهمین لیگ برتر فونبال کمک کند.
کد خبر: ۳۰۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 22 September 2016

به گزارش تابناک، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس با دو تساوی و یک باخت  تیم های خوزستانی به پایان رسید. 

طبق آمار حاصل از نتایج 7 هفته گذشته، تیم استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم، در هفت بازی خود 1 برد، 4 مساوی و 2 باخت را تجربه کرد. طبق آمار جدول لیگ برتر 16 ،  تیم استقلال خوزستان در هفت بازی خود با 10 گل زده و 12گل خورده توانست با کسب 7 امتیاز در رده 11 جدول لیگ برتر  قرار گیرد. 

همچنین تیم فولاد خوزستان قهرمان لیگ 4 و 13 فوتبال کشور در 7 بازی خود با یک برد، 4 مساوی، 2 باخت، 6 گل زده و 8 گل خورده توانست با کسب 7 امتیاز در رده 12 جدول لیگ برتر قرار گیرد. 

لازم به ذکر است تیم صنعت نفت آبادان که پس از3 دوره دوباره به لیگ برتر فوتبال صعود کرده است دارای وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به دو تیم دیگر خوزستانی است. تیم صنعت نفت آبادان در 7 بازی خود با 2 برد، 4 مساوی، یک باخت، 8 گل زده و 7 گل خورده توانست با کسب 10 امتیاز در رده 4 جدول لیگ 16 قرار گیرد.

با نگاهی به عملکرد تیم های خوزستانی در لیگ 16 فوتبال در هفته های گذشته می توان دریافت که انتظارات هواداران این سه تیم آن طور که شایسته و مورد انتظار بود برآورده نشده است. تیم استقلال خوزستان که با اقتدار توانست فاتح جام خلیج فارس در لیگ 15 باشد فقط توانست یک برد در ابتدای لیگ 16 را تجربه کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در آخرین بازی تیمش با تیم پیکان با اعلام هشدار جدی نسبت به بازیکنان تیمش گفت: از همین امروز تا زمانی که بازیکنی لیاقت واقعی خود را به من ثابت نکند جایی در ترکیب ثابت تیم نخواهد داشت و باید روی نیمکت بنشیند.

وی در ادامه می گوید: ضعفی که بازیکنان ما دارند با تمرین برطرف نخواهد شد بلکه آن‌ها باید فکرشان را تغییر دهند. باید جوری بازی کنیم که حریف جرات نکند به ما نزدیک شود که متاسفانه در این مدت علی رغم تمام صحبت‌هایی که با خط دفاعی‌مان انجام دادیم هنوز در این خط مشکل داریم. امیدوارم از هفته آینده بازیکنان ذخیره‌مان بیایند و جایگزینان خوبی برای سایر بازیکنان باشند.

این نشان می دهد که تیم استقلال خوزستان باید تغییرات جدی در کادر بازیکنان خود اعمال کند و سیاست گزاری های تکنیکی در جهت تقویت خط دفاع این تیم صورت گیرد.
نعیم سعداوی سرمربی تیم فولاد خوزستان پس از بازی پایانی خود با تیم گسترش فولاد تبریز گفت: از تعطیلات لیگ برتر برای هماهنگی بیشتر بازیکنان استفاده می‌کنیم ولی در کل چنین تعطیلاتی به تمامی تیم‌ها ضربه می‌زند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه می گوید: در ابتدای فصل فرصت‌های زیادی به حریفان می‌دادیم و خیلی راحت گل می‌خوردیم ولی در یکی دو بازی گذشته ساختار دفاعی تیم ما منسجم‌تر شده است و حداقل فرصت را به حریفان می‌دهیم. 

وی در ادامه می افزاید: برای تیم جوانی مثل ما که مهره‌های زیادی هم به خدمت گرفته این تعطیلات خوب است و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم تا به هماهنگی برسیم. مطمئنیم که رفته رفته بهتر خواهیم شد. 

بررسی وضعیت تیم صنعت نفت آبادان که پس از3 فصل غیبت دوباره به لیگ برتر صعود کرده است حاکی از آمادگی کامل کادر فنی و بازیکنان این تیم لیگ برتریست. اقتدار حضور تیم صنعت نفت آبادان در لیگ 16 امید پیروزی های بعدی را بیشتر می کند. 

حال با پایان هفته 7 لیگ برتر فوتبال باید واکاوی در خصوص بازی های انجام شده این سه تیم خوزستانی توسط کارشناسان فوتبال صورت گیرد تا با ارائه راهکارهای تکنیکی مشکلات موجود این تیم ها برطرف شود و در ادامه لیگ شاهد حضور پرقدرت این 3 تیم خوزستانی در لیگ 16باشیم. 

دو تیم استقلال خوزستان و فولاد خوزستان که در ادوار قبلی عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را از آن خود کرده بودند، نتولنستند در لیگ 16 پر قدرت ظاهر شوند و جایگاه خوبی را کسب نمایند. تقویت بازکنان و تمرینات بیشتر و ارتقاء کیفی کادر فنی و استفاده از بازکنان با تجربه و تکنیکی می تواند به بهبود وضعیت موجود این تیم ها کمک کند. از نظر مسائل و مشکلات مالی نیز باید حمایت های لازم از سوی سیاست گزاران ورزش استان انجام گیرد تا شاهد صعود تیم های خوزستانی به صدر جدول لیگ برتر فوتبال باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار