امام جمعه کنگان:
حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه گفت: جای تاسف است به رغم حضور دهها شرکت در حوزه جغرافیایی شهرستان کنگان، جوانان کنگانی با مشکل بیکاری دست به گریبان اند.
کد خبر: ۳۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 02 May 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه گفت: جای تاسف است به رغم حضور دهها شرکت در حوزه جغرافیایی شهرستان کنگان، جوانان کنگانی با مشکل بیکاری دست به گریبان اند.

به گزارش "کوگانا"،حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، به مشکلات نیروهای بومی منطقه بویژه جوانان اشاره و گفت: جای تاسف است به رغم حضور دهها شرکت در حوزه جغرافیایی شهرستان کنگان، جوانان کنگانی با مشکل بیکاری دست به گریبان اند.

وی گفت: مسئولین و متولیان مربوطه بجای ارائه آمار، فکری به حال بیکاری جوانان بومی این خطه کنند.

امام جمعه با اشاره به اهمیت و لزوم پرداخت حقوق کارگر در آیینه روایت اظهار نمود: متاسفانه بخشی از شاغلین در شرکتهای مستقر در منطقه نیز با مشکل عدم دریافت یا تاخیر طولانی در دریافت حقوق مواجه اند که این مسئله جفا در حق کارگران و خانواده آنها و مغایر با آموزه های دین است.

محمودی در بخش دیگر بار دیگر به نگرانی مردم شهرستان کنگان از کم توجهی صنعت در قبال توسعه و آبادانی و خدمت به شهرستان کنگان اشاره و گفت: مردم ساحل زیبا، زمین های کشاورزی و حتی سلامتی خود را برای اجرای پروژه های ملی که لازم و ضروری است به مخاطره انداخته اند و روا نیست متولیان امر اعم از وزارت نفت و زیر مجموعه های این وزارت خانه در قبال این همه ایثار و گذشت و صبر مردم به این شهرستان بی مهری کنند.

وی افزود: وجود فاز 12 کنگان بعنوان بزرگترین فاز پالایشگاهی منطقه، بایستی زندگی مردمان این خطه را متحول کند که امیدواریم این خواسته بحق محقق شود.

خطیب جمعه در فراز دیگری از خطبه ها با تبریک میلاد مولای متقیان، امیر مومنان علی (ع) ، به بیان فضایل و مناقب امام المتقین پرداخت و عنوان داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، امیرالمؤمنین علیه السلام یک الگوی کامل برای همه است.

وی افزود: علی (ع) خورشید تابانی است که روز به روز با گذر زمان شعاع عالمتاب، درخشان، اثر بخش و انسان ساز او بیشتر می شود.

محمودی همچنین به تحلیل بیانات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با فرماندهان ناجا و نیز جامعه کارگری پرداخت و گفت: نصب العین قرار دادن منویات رهبر فرزانه انقلاب می تواند راهگشای حل مشکلات و شتاب بخش چرخ توسعه کشور باشد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد فیلسوف علامه مطهری (ره) و تجلیل از مقام شامخ معلم، هدایت گری و علم آموزی را دو رسالت مهم معلمین دانست و گفت: در ارج نهادن به مقام معلم همین بس که که در احادیث از معلم بعنوان پدر یاد شده است.

امام جمعه به آغاز ایام البیض و سنت حسنه اعتکاف اشاره و گفت: اعتکاف فرصتی برای خلوت دل، ارتباط با خدا، تزکیه، توبه و استغفار است.

محمودی در پایان با گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی سپاه و بسیج فرهنگیان از دست اندرکاران این امور تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار