در شرایطی که همدان یکپارچه خود را مهیای برگزاری بزرگترین رویداد کشتی دنیا در سالن 6 هزار نفری می‌کرد این رقابت‌ها یکباره از انقلاب همدان سر از تالار 12 هزار نفری آزادی تهران در آورد تا کلکسیون میزبانی‌های مادستان در کشتی تکمیل نشود.
کد خبر: ۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱ 05 February 2015
در شرایطی که همدان یکپارچه خود را مهیای برگزاری بزرگترین رویداد کشتی دنیا در سالن 6 هزار نفری می‌کرد این رقابت‌ها یکباره از انقلاب همدان سر از تالار 12 هزار نفری آزادی تهران در آورد تا کلکسیون میزبانی‌های مادستان در کشتی تکمیل نشود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، کشتی همدان به قول بزرگانی چون صادق گودرزی که نایب قهرمانی المپیک را با خود به یدک می‌کشد طی سال‌های اخیر مقام آنچنانی در مسابقات قهرمانی بزرگسالات کشوری کسب نکرده که بتوان به آن افتخار کرد و از آن سخن به میان آورد.

در رده‌های پایه هم خیلی خوب نبوده‌ایم و چیزی که امسال خیلی از مردم همدان را سر ذوق آورد میزبانی‌هایی بود که دوبار متوالی به همدان واگذار شد تا کشتی گیران شاخصی در این مسابقات حاضر و همدانی‌ها پس از مدت‌ها چشمان خود را از نزدیک به دایره طلایی و جذابیت‌های بالای آن قرض دهند.

اولین بار در اواسط مهر ماه امسال رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد. مسابقاتی که برگزاری آن بر روی سکوهای استاندارد فیلا جذابیتی خاص به آن بخشید و انصافا هم فدراسیون و هم مردمانی که از نزدیک رقابت‌ها را دنبال می کردند به چگونگی برگزاری این رویداد مهم نمره قبولی دادند تا استان از اولین میزبانی سربلند بیرون بیاید.

چند هفته بعد اما رویدادی مهمتر به همدانی‌ها سپرده شد. مسابقات فصل نهایی لیگ کشتی باشگاه‌های کشور که در آن اگرچه تیم سحر نماینده همدان شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نداشت اما حضور قهرمانانی چون کمیل قاسمی سبب شد تا مسابقات در سطح بالایی بر گزار شود.

همدانی ها که به سبب میزبانی خوب خود در این رقابت مهم، خادم و رفقایش را سر ذوق آوردند تا تنور داغ بود نان را چسبانده و موافقت فدراسیون برای میزبانی از رقابت های کشتی عمومی کشور را در همان روزها گرفتند تا یکی از قطب های کشتی کشور به دنبال هت تریک در میزبانی از رویدادهای مهم ورزش اول کشور در نیمه دوم سال جاری باشد.

قرار بود رقابت های کشتی عمومی کشور (اپن) اواسط بهمن ماه به میزبانی همدان برگزار شود که اتفاقا مقدمات اولیه کار نیز صورت گرفته بود اما به یکباره مشکل اسکان تیم ها ریشه کرد و هیات کشتی با مکاتباتی که با فدراسیون انجام داد به این نتیجه رسید که برگزاری این مسابقات با حضور بیش از سه هزار ورزشکار برای همدان میسر نیست.

این مسابقات قرار بود به سبب برگزاری همزمان بر روی 15 تشک در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شود اما معضل اسکان تیم ها به یکباره ظهور کرد تا همدان نتواند این تعداد ورزشکار را در دل خود جا کند و حالا پایتخت خود را گرم برگزاری این مسابقات می کند.

سوالی که اما ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده اینکه آیا برگزاری مسابلقات مختلف به سود کشتی استان خواهد بود یا خیر؟ در این رابطه دو طیف مختلف اظهار نظر می کنند و میزبانی یا عدم میزبانی از دو زاویه مورد بررسی قرار می گیرد.

عده ای می گویند میزبانی های متعدد دردی از کشتی استان دوا نخواهد کرد و بهتر است به جای صرف هزینه‌های کم یا زیادی که برای این مسابقات از جیب استان خارج می شود در رده های پایه و سرمایه گذاری در رده های جوانان و نوجوانان صورت پذیرد تا حداقل خیال ها بابت خروجی این هزینه ها آسوده باشد.

در سوی مقابل برخی بر این عقیده اند که میزبانی از مسابقات مختلف شور و نشاط خاصی به ورزش اول استان می بخشد و تجربه نیز همواره ثابت کرده که میزان اسقبال از مدارس و آکادمی هیات کشتی در رده های سنی پایه پس از برگزاری یک رویداد مهمی که قهرمانان نامی در آن شرکت می کنند به طرز چشمگیری بالا می رود.

تمام این فرضیه‌ها و اظهارات درخصوص میزبانی همدان به کنار، چیزی که اما جالب‌تر از همه در ماجرای میزبانی همدان از رقابت های اوپن به نظر رسید قولی بود که فدراسیون‌نشینان به همدانی‌ها دادند.

گویا خادم برای اینکه همدانی ها که برای این مسابقات زحمات زیادی متقبل شده بودند خیلی دلسرد و دلزده نشوند قول امتیاز میزبانی مهمتری را به استان داده و شاید در سال 94 یک رویداد مهم بین‌المللی در همدان برگزار شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار