رئیس اداره محیط زیست تفت گفت: یک قلاده کفتار بر اثر برخورد با خودرو در مسیر جاده کمربندی قدیم تفت تلف شد.
کد خبر: ۳۰۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 03 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا خواجه افزود: بر اساس گزارشات مردمی مردمی مبنی بر تلف شدن یک قلاده کفتار در مسیر جاده کمربندی قدیم شهر تفت مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به محل اعزام شده و با لاشه این حیوان مواجه شدند
وی خاطر نشان کرد: کفتارها به دلیل رفتار تغذیه ای خاص خود به باغات میوه و یا برخی به اطراف شهرها که امکان یافتن زباله و یا مواد خوراکی وجود دارد گرایش پیدا می کنند و همین عامل خطراتی را برای آن ها به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: تصادفات جاده ای یکی از علل مهم مرگ و میر حیات وحش است و متاسفانه هر ساله تعدادی از جانوران نظیر کفتار، شغال، گرگ، روباه، کاراکال و همچنین گونه هایی از جوندگان و خزندگان در اثر حوادث جاده ای در این شهرستان تلف می شوند.
کفتار گونه جانوری ارزشمندی است که با پاکسازی طبیعت از لاشه های حیوانات از انتشار بسیاری از بیماری ها و امراض ناشی از رها شدن لاشه های متلاشی شده در طبیعت جلوگیری می کند و در دانش بوم شناسی از کفتار به عنوان رفتگران طبیعت یاد می شود.
بیش از 800 گونه گیاهی، 170 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.
60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.
تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار