با اهدای بخشی از کبد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در مراسمی از علی بهاری معلمی که با اهدای بخشی از کبد خود به دانش آموز بیمارش به عنوان معلم نمونه و فداکار شناخته شده ، تجلیل شد.
کد خبر: ۳۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 03 May 2015

به گزارش ایرنا، بهاری معلم دلسوز و باسابقه مدرسه روستای ˈکلان سورانˈ در 30 کیلومتری شرق گرمی مغان در سال 92 اقدام به اهدای بخشی از کبد خود به دانش آموز پسر 12 ساله این مدرسه کرده بود.

این معلم خیرخواه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا انگیزه خود را کمک به بازیافتن سلامتی دانش آموزش عنوان کرده و گفته بود : وقتی بیماری دانش آموزم را مشاهده کردم با توکل به خدا تصمیم به کمک گرفتم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلم فداکار اردبیلی گفت: جامعه تشنه چنین فداکاری هایی است که درس انسانیت را به دانش آموزان بیاموزد.

صابر سپهری با اشاره به فداکاری علی بهاری معلم فداکار مغانی افزود: این معلم فداکار با فروختن اتومبیل و زمین خود برای اهدای قسمتی از کبد خود به دانش آموزش راهی بیمارستان شد.

وی گفت: علی بهاری معلمی است که درس زندگی را در عمل به دانش آموزان خود آموخته و آنها هرگز این درس بزرگ زندگی و اخلاقی را فراموش نمی کنند.

مدیرعامل بانک سرمایه نیز در این آیین گفت: تجلیل از مقام معلم وظیفه تمام نهادهای علمی ، اقتصادی و فرهنگی است ، چون همه این حوزه ها با تعلیم و تربیت معلم به این رتبه ها نایل شده اند.

خیرالله بیرام وند افزود: بانک سرمایه با سرمایه گذاری معلمان از سال 84 تشکیل شده و هم اکنون 63 درصد از سهام بانک متعلق به فرهنگیان است.

وی گفت: بانک سرمایه 143 شعبه در سراسر کشور دارد و شعب این بانک با راه اندازی 500 دستگاه کیوسک های الکترونیکی بدون نیاز به نیروی انسانی توسعه می یابد.

وی با اشاره به سیاست این بانک در خدمت رسانی به قشر فرهنگی جامعه افزود: علی بهاری برای دانش اندوزی و انتقال علم به آحاد جامعه تلاش کرده و با فروختن تمام دارایی خود فداکاری را نقش آفرینی کرده است.

در این آیین با اهدای یک دستگاه خودروی پراید از ایثارگری علی بهاری تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار