استاندار یزد با تأکید بر تسریع در روند صدور مجوز سرمایه‌گذاری، گفت: صدور مجوز سرمایه‌گذاری باید به یک روز برسد.
کد خبر: ۳۰۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 06 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نشست سرمایه‌گذاری استان یزد با تسلیت ایام‌الله سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان در سال‌های گذشته و اکنون انجام شده و می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کار جدیدی را انجام نمی‌دهد چراکه قبلا نیز سرمایه‌گذاری انجام می‌شده اما این مرکز برای تسریع امور راه‌اندازی شده است.

استاندار یزد و رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، فلسفه راه‌اندازی این مرکز را تجمیع دستگاه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری برشمرد و اضافه کرد: هدف این است که در صدور مجوزها و بروکراسی اداری که در حال حاضر سرمایه‌گذاران با آن روبرو هستند سهولت صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه روند فعالیت سرمایه‌گذاری و دریافت مجوز نباید پروسه طولانی داشته باشد، عنوان کرد: وقتی صحبت از پهنه‌بندی می‌شود و بر آن تاکید داریم یعنی اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده و مکان‌یابی آن نیز انجام شده و فقط به سرمایه‌گذار نیاز است.

میرمحمدی تشریح کرد: براین اساس لزومی ندارد که روند کار با کندی مواجه باشد و باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدامات انجام شود ضمن اینکه بهانه‌های واهی مانند مرخصی و عدم حضور در مرکز برای صدور مجوزها پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه نباید اختلاف نظرها مانع انجام کار باشد، گفت: نمی‌شود که سرمایه‌گذار پس از اخذ چند نظر موافق با یک نظر مخالف روبرو شده و روند کار طولانی شود که نتیجه‌ای جز پشیمانی و فرار سرمایه‌گذار همراه نخواهد داشت.

استاندار یزد توضیح داد: باید دیدگاه‌ها به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام سهولت در روند صدور مجوز و تجمیع نظرات برای تسریع در کار باشد که با حضور نماینده تام‌الاختیار دستگاه‌ها و یا مدیران دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

میرمحمدی با اشاره به وظایف و خدمات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران و جذب آن‌ها تصریح کرد: در رابطه با محیط زیست که پهنه‌بندی‌ها انجام شده و نباید در این زمینه کسی را معطل کرد لذا باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای جلب سرمایه‌گذاران تشریح شود.

وی با تأکید بر تسریع در روند کار گفت: مصوباتی که در نشست‌های پیشین اعلام شده با جدیت پیگیری و دنبال شود تا نتیجه کار برای همه مشخص شده و به سرمایه‌گذاری بیشتر منجر شود.

استاندار یزد و رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری همچنین در خصوص احداث نمایشگاه دائمی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد: تشکیل این نمایشگاه به نوعی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار