کد خبر: ۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، اهمیت آسفالت کردن معابر شهر و مرمت آنها موجب شده است که هر سال بودجه قابل ملاحظه‌ای از طرف شهرداری برای انجام آن تخصیص یابد، به‌طوری که امسال 32 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آسفالت معابر شهر یزد اختصاص یافته است

همشهری نوشت: شهروندان یزد همواره از وضعیت آسفالت معابر گلایه دارند، هر چند نمی‌توان از تلاش‌های شهرداری در سال‌های گذشته برای بهبود وضعیت آسفالت شهر، چشم پوشید.  

 
خواسته‌های شهروندان برای آسفالت معابر
یکی از شهروندان یزدی با اشاره به وضعیت نامناست آسفالت بلوار دانشجو حدفاصل میدان شهدای محراب تا سه راه تعاون می‌گوید: این بلوار از معبرهای اصلی شهر است که انتظار می‌رود، وضعیت آسفالت آن بهتر از وضعیت فعلی آن باشد.

«محمدرضا قدسی» با اشاره به درزگیری آسفالت این محدوده از بلوار دانشجو در سال‌های گذشته، می‌افزاید: شهرداری سال گذشته بخشی از این بلوار را آسفالت کرده است و انتظار می‌رود که مرمت آسفالت آن امسال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه آسفالت برخی از معابر شهر به دلیل تردد بالا، نیازمند مرمت‌‌های متناوب با فاصله زمانی اندک است، گفت: از جمله این معابر خیابان کاشانی، خیابان امام خمینی(ره) و بلوار 17 شهریور است.

به گفته وی سطح آسفالت اکثر این معابر، ترک خورده و دست‌اندازهای متعددی دارد و شهرداری باید نسبت به زیرسازی مجدد و آسفالت آنها اقدام کند.
وی عقیده دارد شهرداری علاوه‌بر اهمیت دادن به اجرای مرمت آسفالت معابر، باید زمان و ساعت مناسبی را برای این کار انتخاب کند چرا که معابر اصلی در ساعات پیک، پرتردد هستند و مسدود کردن آنها، وضعیت ترافیک شهر را بر هم می‌زند.
 

تسریع در آسفالت کوچه‌های خاکی
یکی دیگر از شهروندان یزد از شهرداری انتظار دارد که برای آسفالت کوچه‌های خاکی به ویژه در نقاط تازه‌تاسیس شهر، سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.

«اصغر شکوهی» با بیان اینکه مشارکت شهروندان برای جمع آوری سهم همیاری ضعیف است، خواستار اعمال قدرت از سوی شهرداری برای متقاعد کردن ساکنان برای پرداخت این سهم می‌شود. به گفته وی، کوچه‌های خاکی بسیاری در برخی از شهرک‌ها از جمله رزمندگان، مهرآوران، قاسم آباد و... وجود دارد که هنوز آسفالت نشده و هیچ راهکاری نیز برای بهبود این وضعیت از سوی شهرداری انجام نمی‌شود.
 


افزایش 10 میلیارد تومانی بودجه آسفالت
معاون فنی و عمرانی شهردار یزد می‌گوید: سال گذشته 22‌میلیارد تومان برای مرمت آسفالت شهر تصویب شد و امسال نیز این اعتبار به 32‌میلیارد تومان افزایش یافته است.

«محمدرسول طهماسبی» با اشاره به هزینه‌کرد 30 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر شهر در سال گذشته، اولویت برنامه‌های آسفالت در شهر یزد را کوچه‌های خاکی اعلام می‌کند.

وی ادامه می دهد: امسال 5/5 میلیارد تومان برای زیرسازی، 2 میلیارد تومان برای روکش و 600 میلیون تومان هم برای درزگیری آسفالت به مناطق شهرداری اختصاص یافته است.

وی اعتبار زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری معابر زیر 6 متر برای هر منطقه شهری را 800 میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: ساخت و سازهای شهر اگرچه بدون پروانه، اما زیاد است و از این رو هر روز بر تعداد کوچه‌های خاکی متقاضی آسفالت شدن، اضافه می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: در همه نقاط شهر شاهد ساخت و ساز و شکل‌گیری شهرک‌های جدید هستیم که نیاز به ایجاد معابر جدید و آسفالت دارند و به همین دلیل، تلاش‌های شهرداری برای تکمیل آسفالت کوچه‌های خاکی، همچنان ادامه دارد.
 

آسفالت معابر اصلی شهر
به گفته طهماسبی شهرداری در بودجه امسال، بخشی از اعتبار آسفالت را به بلوارهای اصلی شهر از جمله بلوار فقیه خراسانی، بلوار مدرس، بلوار دانشجو، بلوار شهیدان اشرف، بلوار پاسداران و... اختصاص داده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد همچنین از تخصیص یک میلیارد تومان برای ساماندهی بلوار آزادگان خبر می‌دهد و می‌گوید: تکمیل بلوار شهید جوکار به بلوار گلستان، تکمیل ورودی جنوبی شهر از میدان شهید آقابابایی و ساماندهی بلوار فضیلت از دیگر طرح‌های عمرانی و آسفالت شهرداری در سال جاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار