پس از انتشار تصاویری از کشتن یک سگ در اطراف شیراز، شهرداری شیراز نیز دیگر کمتر به انجام وظیفه خود در خصوص جمع آوری و ساماندهی این میهمانان ناخوانده کوچه پس کوچه های شهر پرداخت. همین امر باعث شد طی چند وقت اخیر تعداد سگ های ولگرد در شهر شیراز چند برابر شود.
کد خبر: ۳۰۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 06 October 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:دست آخر، هفته گذشته خبر كشته شدن كودك 5 ساله اي در سلطان آباد شيراز توسط سگهاي ولگرد در حالي منتشر شد كه اين سوال در ذهن مردم و مسئولين بي جواب ماند كه سرانجام چه تمهيداتي براي كنترل سگهاي ولگرد بايد انديشيده شود؟
 
آيا بايد آن ها را به حال خود رها كرد تا آزادانه در شهر زندگي كنند و يا نه، راهكاري براي ساماندهي آنها انديشيده شود؟
 
در اين ميان رئيس كميسيون عمران شوراي شهر شيراز گفت: با توجه به حادثه اي كه هفته گذشته رخ داد در شوراي شهر تصميم گرفته شد تا شهرداري شيراز با همكاري گروه هاي مردم نهاد محيط زيست درخصوص جمعآوري، عقيمسازي و نيز ايجاد محلهايي براي نگهداري سگ هاي ولگرد در اين شهر اقدام كنند.
 
محمديان افزود: البته با توجه به نبود و يا كمبود گروه هاي مردم نهاد حامي محيط زيست در شيراز در اين رابطه با مشكلاتي رو به رو شده ايم.
 
وي ادامه داد: امروز ديگر بحث سگهاي ولگرد، از بهداشت عمومي گذشته و امنيت جاني مردم را به خطر انداخته و تعداد آنها بسيار زياد شده است.
 
محمديان افزود: درخصوص اتفاقي كه در سلطان آباد افتاد شايد اين حادثه در خيابان قصردشت، چهارراه زندان، شهرك گلستان و يا هر نقطه ديگري از شهر رخ ميداد چرا كه سگهاي ولگرد در حال حاضر در تمامي نقاط شهر از شمال و جنوب گرفته تا مركز، شرق و غرب ديده مي شوند.
 
وي خواستار توجه مسئولين كشوري محيط زيست به اين اتفاقات شد و اضافه كرد: با توجه به انتشار تصاوير مربوط به سگكشي در شيراز كه البته معلوم شد مربوط به يكي از شهرهاي اطراف شيراز بوده است، شهرداري شيراز در خصوص برخورد با ساماندهي سگهاي ولگرد منفعل عمل كرد و اگرچه تعدادي از سگهاي ولگرد را در سايت دفن زباله برم شور نگهداري مي كند اما از ساماندهي سگ هاي ولگرد غافل شده است و تنها راه، اجراي مصوبه شورا و همكاري فعالان حامي محيط زيست و شهرداري شيراز براي جمع آوري، نگهداري و عقيم سازي سگهاي ولگرد است تا ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار