خوشبختانه حال عمومی کیانی خوب گزارش شده و آن گونه که گفته می‌شود، تلاش برای شناسایی و دستگیری شکارچی بی رحم نیز آغاز شده، اما داستان شکار محیط بانان همیشه به چنین پایان‌بندی‌هایی ختم نمی‌شود و از این روی، می‌توان محیط بان مجروح دشت ارژن را خوش شانس خواند!
کد خبر: ۳۰۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 09 October 2016
به رغم آنکه شلیک شکارچیان به 118 محیط بان منجر به جان باختن ایشان شده و داغی بزرگ بر دل دوست داران طبیعت گذاشته، هنوز راهی برای حمایت از مدافعان محیط زیست کشف نشده است؛ این را تکرار مکرر این دست حوادث ثابت می‌کند.
 
به گزارش «تابناک»، در تازه ترین حادثه از این دست، این بار نوبت «سام کیانی»، محیط بان دشت ارژن فارس رسید که آماج گلوله شکارچیان متخلف قرار گرفته و راهی بیمارستان شود. شلیکی که مشابه آن پیشتر بارها و بارها تکرار شده و شمار زیادی از محیط بانان کشورمان به واسطه آن بدرود حیات گفته‌اند.

در این حادثه که شب گذشته در منطقه جنگلی گلوخواجه‌ای در مجاورت ارتفاعات جنوبی رشته کوه زاگرس به وقوع پیوست، محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز از ناحیه دست چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به مانند اغلب اتفاقات اینچنین، شکارچی از منطقه گریخت.

رویدادی که پیرو آن با درخواست کمک از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس و اعزام یک آمبولانس به محل وقوع حادثه، به انتقال محیط بان مجروح به بیمارستان رجایی شیراز منجر شد تا در نوبت جراحی قرار گیرد.
 
محیط بان دشت ارژن هدف گلوله شکارچیان قرار گرفت 
 
البته خوشبختانه حال عمومی کیانی خوب گزارش شده و آن گونه که گفته می‌شود، تلاش برای شناسایی و دستگیری شکارچی بی رحم نیز آغاز شده، اما داستان شکار محیط بانان همیشه به چنین پایان‌بندی‌هایی ختم نمی‌شود و از این روی، می‌توان محیط بان مجروح دشت ارژن را خوش شانس خواند!

واقعیت تلخی که شهادت 118 تن از محیط بانان کشورمان برای اثباتش کافی به نظر می‌رسد و در ماه های اخیر نیز، در چند نوبت شاهد تکرارش بوده‌ایم؛ رویداد شومی که به شهادت سه تن از محیط بانان مظلوم کشورمان در ماه های اخیر منتشر شده و بی توجهی به امنیت جانی محیط بانان را ثابت می‌کند.

جنگ نابرابری که در یک سوی آن محیط بانان بی دفاعی قرار دارند که در استفاده از سلاح هایشان با محدودیت ها و تهدیدهای پرشماری مواجهند و در سوی دیگر، شکارچیانی واقع شده‌اند که از شلیک به انسان ها هم ابایی ندارند؛ شکارچیانی که اگر قصدشان از تیراندازی جان محیط بانان نبود، هرگز سلاحشان را به سمت ایشان نشانه نمی‌رفتند و ماشه را در این حالت نمی‌چکاندند، اما تعمدشان در این کار نیز موجب نمی‌شود که مخل امنیت عمومی جامعه شناخته شده به تناسب آن پیگیری شده و محاکمه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار