عضو شوراي اسلامي استان مازندران:
متوليان امر براي پاسداشت ارزش هاي قشر معلمین حق مطلب را ادا نمي كنند و اين جفا در حق قشري است كه آثار تلاش ها و خون دل خوردن هاي او در همه زواياي جامعه نمايان است.
کد خبر: ۳۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 04 May 2015
هفته معلم فرصتي است تا يك بازنگري در مطالبات بحق معلمان صورت گيرد اما غافل از اينكه اين ايام به بيان مشكلات و نارسايي هاي معلمين سپري ميگردد .

به گزارش تابناک كوروش يوسفي عضو شوراي شهر ساري با اعلام این مطلب گفت:به عنوان يك معلم بايد در ارتباط با نحوه نكوداشت يك روز يا يك هفته اي كه در طول سال به عنوان قشر تاثير گذار معلم نامگذاري شده تصريح كنم كه متوليان امر براي پاسداشت ارزش هاي اين قشر حق مطلب را ادا نمي كنند و اين جفا در حق قشري است كه آثار تلاش ها و خون دل خوردن هاي او در همه زواياي جامعه نمايان است.

وي با بيان اين كه درد معلمي نياز به ترجمه ندارد بلكه بايد درمان شود ،اظهار داشت: معمولاً در هفته معلم مسئولان در سخنراني ها و مصاحبه ها به ترجمه مسايل معلمان مي پردازند در صورتي كه اساساً درد معلمي بي نياز از ترجمه هست و بايد در جهت درمان آن اقدام كرد.

يوسفي ادامه داد:هر جامعه اي در دو صورت دچار  اضمحلال مي شود يكي فرو پاشي كانون هاي خانوادگي و ديگري بي توجهي به معلمان زيرا در اين صورت نظام فرهنگي جامعه آسيب خواهد ديد.

وي با اشاره به پرداخت كم فروغ به روز معلم امسال ،تصريح كرد:البته بايد از شورا و شهرداري ساري بخاطر توجهي كه به اين امر داشته اند تشكر كنم. همه ما بايد بدانيم كه تجليل از معلم ،تجليل از فرهنگ و دانايي است .معلمان با برخورداري از غناي روحي نيازي به مسايل مادي ندارند اما  توجه به آنان در بعدمعنوي از حقوق مسلم آنان است هر چند لازمه حفظ منزلت معلمان اين است كه به حقوق مادي آنان نيز توجه شود.

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي استان مازندران به فرموده حضرت امام (ره) اشاره كرد كه معلمي را شغل انبياء مي دانستند و افزود: هر چه به معلمان بها داده شود در واقع به تحكيم بنيان هاي جامعه كمك شده است.

وي يادآور شد: در مجمع نمايندگان استان پيشنهاد دادم كه تجليل از معلمان استان را به صورت نمادين نمايندگان استان انجام دهند تا اين فرهنگ براي ديگر استانها نهادينه شود كه البته پاسخي نديديم در حالي كه بلحاظ اجتماعي شايد به نفع آنان هم بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار