مدیرکل سابق منابع طبیعی اردبیل:
مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: توسعه جنگل فندقلو را به شکل اقتصادی و با نگاه بومی فراگیر در مساحت 200 هکتار به عنوان یک اولویت دنبال کرده و پیگیر هستیم.
کد خبر: ۳۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 04 May 2015
به گزارش فارس، اسدالله محسن‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس مجوزی که از سازمان جنگل‌ها و مراتع گرفته‌ایم توسعه اقتصادی فندق به عنوان پایلوت کشوری در استان اردبیل انجام می‌شود که امسال 200 هکتار کاشت فندق  در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: با ادامه این برنامه ‌در سال‌های آینده می‌توانیم اردبیل را به جایگاه واقعی در تولید و تکثیر فندق تبدیل کرده و بتوانیم حرکت موثری را در این راستا انجام دهیم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به ظرفیت تولید بیش از 20 میلیون اصله نهال در استان اردبیل و تقویت ایستگا‌ه‌های بذر و نهال گفت: ما سعی کردیم تا برای اولین بار 500 اصله نهال گلخانه‌ای و 200 هزار اصله گلدان را در قالب توسعه کشت فندق در اولویت قرار دهیم.

محسن‌زاده با اشاره به وضعیت نامطلوب فرسایش خاک و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بیان کرد: ما در این راستا تلاشمان بر این است تا یک شرایط متفاوتی را در نقاط مختلف استان ایجاد کنیم که قطعا مدیریت جدید این برنامه‌ها را در عملیاتی کردن طرح‌های آبخیزداری انجام می‌دهد.

این مسئول به اجرای طرح مرتع‌داری در بیش از 750 هکتار و عملیات بذرکاری در مراتع اشاره کرد و ادامه داد: قرار است بیش از 400 هزار هکتار طرح مرتع‌داری در استان اجرایی و علمیاتی شود که در این ارتباط واگذاری‌ها با اولویت در حال انجام است.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفاظت و بهره‌برداری درست و واگذاری اراضی را برای توسعه طرح‌های صنعتی یادآور شد و تصریح کرد: ما در حمایت از سرمایه‌گذاران طرح واگذاری اراضی به منطقه ویژه اقتصادی را به مساحت 2 هزار هکتار و دهکده انرژی را به میزان 50 هکتار در دستور کار قرار دادیم.

محسن‌زاده در پایان سخنان خود گفت: در دوران مدیریت 26 ماهه سعی کردم تا منطبق بر سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و سازمان جنگل‌ها و مراتع و بر اساس شاکله قانونی طرح‌ها و برنامه‌های مختلف را اجرایی و عملیاتی کنم که در این راستا از همراهی خوب مسئولان استانی قدردانی می‌کنم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار