رئیس اداره غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
رئیس اداره نظارت بر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر توجه به شاخص‌های بهداشتی در جامعه گفت: نصب نشان ایمنی بر روی محصولات غذایی مازندران الزامی شد.
کد خبر: ۳۰۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 09 October 2016
 تسنیم ، حسن مکرمی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در سالن بانک ملی استان اظهار داشت: مواد غذایی از نیازهای اصلی و اساسی انسان بوده که نباید از این طریق آسیبی به سلامت وارد کند که بهترین شیوه در سلامت داشتن تعادل وتنوع در استفاده مواد غذایی است.
 
وی افزود: تولیدکنندگان باید در زمینه تولید محصولات خود استانداردها را رعایت و شاخصه‌های سلامت را مدنظر قرار دهند.
 
مکرمی بیان داشت: بیشترین عامل مرگ و میر در کشور و استان بیماری‌های قلبی عروقی بوده که تولیدکنندگان باید میزان کالری، نمک، شکر و چربی را در محصولات تولیدی خود کاهش دهند.
 
رئیس اداره نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نشان یا سیب ایمنی برای محصولات الزامی است تصریح کرد: نشان ایمنی یکی از آیتم‌های انتخاب محصول توسط مصرف کنندگان بوده اما متاسفانه مازندران با داشتن بیشترین تولیدکنندگان استقبال کمی در زمینه اخذ ایمنی می‌شود.
 
مکرمی بیان کرد: در بحث برنج نیز از سال گذشته برنج استان دارای شناسنامه شده که تاکنون 93 کارگاه در استان در این امر پیشقدم هستند.
 
وی گفت: در حوزه مرکبات استان نیز جایگاه مهمی در کشور دارد که سورتینگ‌ها باید مسئول فنی داشته باشند تا از واکس غیرمجاز در سورتینگ‌ها جلوگیری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره غذا و دارو بتوانیم ایمنی و سلامت تولیدات و محصولات را افزایش دهیم.
 
توانمندسازی واحدهای صنعتی در پارک‌های فناوری
 
رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این نشست گفت: پارک حلقه واسط دانشگاه و صنعت بوده که وظیفه کاهش هزینه‌ها و بروکراسی اداری، توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و آمادگی برای ورود به بازارهای ملی و جهانی را دارد.
 
علی معتمدزادگان افزود: صنایع و واحدها با عضویت در پارک می‌توانند از معافیت مالیاتی، عوارض و معافیت قراردادها بهره مند شده و قیمت تمام شده محصول را کاهش دهند.
 
وی بیان داشت: واحدهای عضو پارک می‌توانند از تسهیلات کم بهره برخوردلر شده و با حمایت دولت و قانون از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به بازارهای جهانی معرفی شوند.
 
رئیس پارک علم و فتاوری مازندران گفت: 75 شرکت در استان با تولید 120 محصول مورد تایید صلاحیت پارک علم و فناوری است.
 
اجرای طرح بهبود ارتقا کیفیت شیرخام در استانها
 
دبیر انجمن لبنی ایران نیز در این مراسم گفت: باید دست اندرکاران صنعت غذا در زمینه سلامت و تامین بهداشت تولیدات خود و سلامت محور بودن تولیدات خود اقدامات جدی را آغاز کنند.
 
باکری افزود: با انعقاد تقاهم نامه غذا و دارو با انجمن صنایع طرح کنترل کیفی بخش لبنیات در 11 استان کشور اجرا شد.
 
وی افزود: باید در تمامی تولیدات مواد غذایی از سلامت محور بودن تولیدات خود اطمینان یابیم و سازمان غذا و دارو را در زمینه کاهش نمک، چربی و شکر یاری کنیم.
 
باکری بیان کرد: در نخستین گام کارخانجات میزان نمک را از یک درصد به هشت دهم تقلیل دادند و سال گذشته طرح بهبود ارتقا کیفیت شیرخام کشور به استان‌ها ابلاغ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار