مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت : مهلت بدهی تعداد 60هزار و 641نفر از کشاورزان ، دامداران ، باغداران و سایر فعالان بخش کشاورزی این استان که در اثر عوامل قهری و طبیعی دچار خسارت شده اند تمدید شد.
کد خبر: ۳۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 05 May 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی استان فارس: محسن صفدری میزان بدهی این افراد را که بازپرداخت وام های انها یک تا سه سال به تعویق افتاده است را 11هزار و 245میلیاردریال عنوان کرد.

وی این را اضافه کرد که این تمدید مهلت بدهی طبق بند د تبصره 11قانون بودجه سال 93بوسیله بانک کشاورزی فارس تمدید شده است .

کشاورزی فارس 7/8 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را دارد و در این زمینه مقام دوم را کسب کرده است.این بخش با 7/16 درصد از کل ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان بعد از بخش خدمات مقام دوم را دارد و 3/24 درصد از شاغلین استان در بخش کشاورزی فعال هستند.

استان فارس در شاخصهای کشاورزی در مقایسه با کشور جایگاه ویژه ای دارد ، در بخش زراعت 6/8 درصد ، در باغبانی 1/16 درصد ، تولیدات دامی 9/5 درصد ، تولیدات شیلات 5/2 درصد ، سهم فارس در کشور است.

علی رغم خشکسالیهای پیاپی در سالهای اخیر ، بدلیل انجام پروژه های مختلف زیربنایی ، اصلاح شیوه های مدیریت منابع آب و خاک ، تجهیز و نوسازی ، یکپارچه سازی اراضی ، توسعه شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی ، اصلاح شیوه های آبیاری از سنتی به نوین ، فارس همچنان رتبه های برتر در تولیدات باغی و زراعی را حفظ کرده است.

استان فارس که محور اصلی آن را بخش کشاورزی تشکیل می دهد و به لحاظ جایگاه تولیدات کشاورزی در کشور رتبه ممتازی را دارد بر اثر استمرار خشکسالی فعالان این بخش سالانه دچار خسارتهایی می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار