مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزان استثنایی استان فارس چهارشنبه در مدرسه استثنایی گلها در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 06 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،کارشناس فرهنگی تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی اداره کل آموزش و پرورش فارس روز چهارشنبه درحاشیه برپایی این رقابت ها گفت: در این دوره از مسابقات، 300 دانش آموز دختر و پسر استثنایی شهرستان های استان فارس که پیشتر در مراحل آموزشگاهی و شهرستانی برگزیده شده بودند با یکدیگر رقابت کردند.

فریبرز دانشور اظهارکرد:حدود یک هزار دانش آموز استثنایی در سراسر استان فارس در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند که 300 تن از آنها به مرحله استانی راه یافتند و در دو بخش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم و احکام به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد:دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی و کم توان ذهنی در این مسابقات در رشته قرائت شرکت کردند و دانش آموزان ناشنوا، نابینا و معلول جسمی حرکتی در رشته حفظ و مفاهیم حضور یافتند.

کارشناس فرهنگی تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت:هیات داوران این مسابقات روزهای آینده 30 تن از برگزیدگان این دوره از مسابقات را معرفی می کند که این افراد به مسابقات کشوری راه می یابند.

دانشور اظهار داشت: دانش آموزان نابینا و جسمی حرکتی که در این دوره از مسابقات حائز مقام نخست شوند، علاوه بر شرکت در مسابقات دانش آموزان استثنایی کشور، در مسابقاتی با حضور دانش آموزان عادی نیز حضور می یابند.

به گفته این کارشناس اداره کل آموزش و پرورش فارس، حدود 9 هزار دانش آموز استثنایی در 154 مدرسه در سراسر این استان در حال تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار