امام جمعه موقت آبیک:
امام جمعه موقت شهر آبیک گفت: گریه‌ها و خطبه‌های امام سجاد(ع) اسیران پست، مقام و شهوت را رسوا و وجدان‌های به خواب رفته را بیدار کرد.
کد خبر: ۳۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 27 October 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی در مراسم یادبود دو فرهنگی به دیار باقی شتافته شهرستان آبیک که ظهر امروز در نمازخانه اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از زمان خلقت حضرت آدم(ع) پنج نفر جز بکائین(زیاد گریه‌کنندگان) بودند و نخستین آن‌ها حضرت آدم(ع) بود که در فراق بهشت، 200 سال گریست و اشک چشم روی گونه‌هایش جا انداخته بود.

وی افزود: حضرت یعقوب دومین گریه‌کننده بود که در فراق حضرت یوسف بینایی خود را از دست داد که حضرت یوسف هم در جدایی از پدر و مصیبت‌های وارده بر خود همواره گریان بود.

امام جمعه موقت شهر آبیک ادامه داد: حضرت زهرا(س) یکی دیگر از بکائین بود که پس از رحلت جانکاه رسول اکرم(ص) و در واقع بهشت حقیقی، 75 روز و یا به روایتی 95 روز گریست.

رمضانی با بیان اینکه گریه‌های حضرت زهرا(س) در سوگ پدر بزرگوارش به اندازه گریه 200 سال حضرت آدم (ع) بود، اضافه کرد: گریه‌های حضرت فاطمه(س) سبب اعتراض مردم شده بود و به امیرالمؤمنین(ع) اذعان کرده بودند که حضرت زهرا(س) یا شب‌ها گریه کنند، روزها آرام بگیرند و یا روزها گریه کنند و شب‌ها آرام بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با اعتراض مردم، بیت‌الاحزان تشکیل داده شد و حضرت زهرا(س) دست حسنین(ع) را می‌گرفت و به آن بیت رفته و می‌گریستند.

امام جمعه موقت شهر آبیک بیان کرد: امام سجاد(ع) پنجمین گریه‌کن دنیا بود که پس از جریان جانسوز عاشورا حدود 40 سال گریان بود و می‌فرمود، «فرزند کسی هستم که مظلومانه او را به شهادت رساندند و سرش را مظلومانه و با لب تشنه از قفا بریدند».

رمضانی افزود: امام سجاد(ع) می‌فرمود، «ای مردم بیشتر گریه‌های من به خاطر این است که فرزند کسی هستم که ملائکه‌ها و فرشته‌های آسمان بر او گریه کرده و جن در زمین و پرندگان در هوا بر او نوحه‌گری کردند».

وی ادامه داد: امام حسین(ع) تنها شهیدی بود که در کربلا پیش از شهادت ایشان شمر ملعون با 12 ضربه سر مبارک حضرت را از بدن جدا کرد.

امام جمعه موقت شهر آبیک اضافه کرد: زمانی که امام سجاد(ع) خواستند پیکر مطهر امام حسین(ع) را در درون قبر بگذارند از قبیله بنی‌اسد خواست بوریایی بیاورند تا پیکر مطهر را در آن قرار دهند که در این هنگام امام لب‌های خود را به رگ‌های پدر بزرگوارش گذاشت و فرمود، «پدر غریبم حسین، تو را آب نداده کشتند و تو را خاک نکردند».

رمضانی خاطرنشان کرد: گریه‌ها و خطبه‌های امام سجاد(ع) اسیران پست، مقام و شهوت را رسوا و وجدان‌های به خواب رفته را بیدار کرد.

وی اذعان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با ایراد سخنرانی‌ها و خطبه‌های وزین چهره یزید و یزیدیان را بر ملا کرده و صدای مظلومیت امام حسین(ع) را به گوش مردم دنیا مردم رساندند.

امام جمعه موقت شهر آبیک افزود: گریه‌های امام سجاد(ع) مبارزه با جور و ستم و همچنین افشاگری علیه جنایت‌های بنی‌امیه بود.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) از خوف قیامت گریه می‌کرد و می‌فرمود: «چرا گریه نکنم، برای آن ساعت جان کندن و حالت احتضار، تاریکی و تنگی قبر و سؤال دو فرشته نکیر و منکر گریه می‌کنم».

گفتنی است، اعظم سلیمی و صغری کریم دو معلم بزرگوار شهرستان آبیک بودند که در مهر ماه امسال بر اثر بیماری به دیار باقی شتافتند؛ روحشان شاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار