نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برنامه ریزی جهت پرواز نجف به شیراز، گفت: حضور توریست مذهبی از عراق، عربستان و بحرین به سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) برنامه ریزی شود تا از بخشی از مشکلات و پائین بودن ارزش افزوده کم شود.
کد خبر: ۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴ 07 February 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی روز گذشته (۱۷بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام مراحل ثبت ایرلاین بومی استان فارس گفت: کار ایرلاین در حال دنبال است و همچنین در جهت تقویت آسمان پیگیری هایی انجام شده است.

وی افزود: نشست هایی را با سرمایه گذاران در خصوص گردشگری برای سرمایه گذاری درخصوص توسعه ترمینال خارجی نیز صورت گرفته است.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از پیشنهادات بالقوه استفاده شود، خاطرنشان کرد: نباید تمام داشته هایمان را در سبد یک بخش قرار دهیم و ایرلاین خارجی در پرواز های داخلی نمی توانند ورود پیدا کنند اما می توان از ظرفیت آنان برای تبادل بین کشورهای مختلف استفاده کرد.

وی در ادامه یادآور شد: پرواز های خارجی برخی کشورهایی که فرودگاه ترانزیتی سایر نقاط دارند باید حمایت شوند و این به آن مفهوم نیست که بدون ایجاد اشتغال به ایرلاین خارجی دهیم و باید برنامه ریزی برای اشتغال داخلی باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی شرکت ها برای اختصاص هواپیمای کارگو به شیراز اعلام آمادگی کردند، افزود: متاسفانه به علت نبود هماهنگی بین اتاق بازرگانی و دستگاه های مربوطه روی نداد و حداقل بار وجود نداشت اما در حال حاضر قرار است با روزی پنج تن بار کار را شروع کنیم و با همکاری اتاق بارزگانی و تعاون این قضیه برطرف شود.

زمینه دسترسی توریست ها را باید فراهم کرد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از فرصت ها برای جذب توریست استفاده کنیم، گفت: زمینه دسترسی توریست ها را باید فراهم کرد و در تصمیم گیری تک بعدی نگاه نکرد.

تاکید بر استفاده از 300 فضای تاریخی در شیراز

دکتر قادری با اشاره به اینکه برای طرح حمایت از بافت های تاریخی و بنا های تاریخی فرهنگی ظرفیت خوبی داشتیم، اظهار داشت: 300 فضای تاریخی داریم که به صورت های مختلف مثل هتل و موزه و غیره از آنها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاران وارد شوند و دولت تسهیل کننده قوانین باشد که این فضاها مورد استفاده گردشگران قرار گیرد و در این راستا توسعه هتلداری نیز لازم است.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران گلایه هایی دارند که باید بنشینیم و آن را حل و فصل کنیم، خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه و آزادراه می تواند زمینه را برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.

پرواز نجف به شیراز باید راه اندازی شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برنامه ریزی جهت پرواز نجف به شیراز، گفت: حضور توریست مذهبی از عراق، عربستان و بحرین به سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) برنامه ریزی شود تا از بخشی از مشکلات و پائین بودن ارزش افزوده کم شود.

تاکید بر احیای تالاب های استان فارس

دکتر قادری گفت: در رابطه با دریاچه ها در بودجه سال 1394 چند کد و ردیف بودجه صورت گرفت که 160 میلیارد ريال است این عدد، عدد قابل توجهی نیست ولی باید سعی شود از سال های دیگر این رقم افزایش یابد و مهم این است که ردیف بودجه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فارس هم مثل استان هایی نظیر آذربایجان شرقی و غربی باید به سمت استفاده طرح «نه کاشت» برویم در قالب پول به کشاورزان داده می شود کاشت نداشته باشند و زمین استراحت کند در این صورت برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی نمی گیرد و در فارس هم باید این اتفاق بیفتد، البته این مهم باید با حضور وزیر کشاورزی برنامه ریزی شود.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: البته گله مندی هم از وزیر جهاد کشاورزی داریم و اعتراضمان را با صدای بلند به مسئولین وزارت جهاد برسانیم.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت همچنین تاکید کرد: بعد یک سال و خرده ای از عمر دولت برخی از وزرا علی رغم تعهدات برای رفع مشکلات استان داشتند، حضور نیافتند از جمله وزیر راه، وزیر نفت و وزیر جهاد کشاورزی اما وزیر بهداشت چند بار آمده است که جای تقدیر دارد و سایر وزیرات باید بیایند که با مشکلات آشنا شوند.

وی گفت: بندر خشک کار معقولانه ای نیست با وجود منطقه ویژه اقتصادی بندر خشک لزومی ندارد دنبال ارتقای منطقه ویژه به آزاد هستیم.

از طرفیت باغ ها استفاده شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص حفظ باغات شیراز باید گفت بخش عمده کار وظیفه شورا و شهرداری است که باید مشاور مورد قبول بگیرند و طرحی تهیه کنند تا مراحل تصویب در کمسیون ماده پنج بگذراند.

وی افزود: طرح تشویقی و اقتصادی باید برای باغداران قائل شویم چرا که اگر مشوق ها نباشد همه سعی می کنند باغ را به زمین لم یزرع تبدیل کنند پس باید شرایط به گونه ای باشد که زمین های خشک را به باغ تبدیل کنند.

انتقاد از رفتار عضو شورا در قبال خبرنگاران

دکتر قادری در خصوص اتفاق هفته گذشته شورای شهر نیز و توهین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به خبرنگاران، ضمن انتقاد به این رفتار، گفت: کار اشتباهی بوده است و نباید این اتفاقات می افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار