کد خبر: ۳۲۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 01 November 2016
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از برگزاری رزمایش «شهدای مدافع حرم» با مشارکت ۶۰ گردان در استان خبر داد.
سردار حبیب‌الله توکلی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رزمایش الی‎بیت‌المقدس با عنوان «شهدای مدافع حرم» در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش با مشارکت ۵۵ گردان بیت‌المقدس برادران و پنج گردان خواهران و با جمعیت حدود ۱۴ هزار نفر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه رزمایش یاد شده به طور هم‌زمان در ۱۴ استان برگزار می‌شود، افزود: افزایش سطح آمادگی رزمی، دفاعی و امنیتی، آمادگی برای مقابله با حوادث امنیتی و افزایش توانمندی بسیجیان در امداد و نجات از جمله اهداف برگزاری رزمایش است.
توکلی با بیان اینکه ۳۲ گردان دفاعی، ۲۱ گردان امنیتی و هفت گردان امداد و نجات در رزمایش مدافعان حرم حضور خواهند داشت، گفت: در تهیه طرح این رزمایش تهدیدات استان احصاء شده‌اند و شناسایی زمین رزمایش، تشکیل پاسگاه فرماندهی، برگزاری کلاس‌های عقیدتی از اقدامات پیش از رزمایش بوده است.
جانشین فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه رزمایش متناسب با تهدیدهای هر شهرستان برنامه‌ریزی شده، اضافه کرد: رزمایش یاد شده نمایش اقتدار بسیجیان به استکبار جهانی بوده و در مدت برگزاری آن کلاس‌های تاکتیکی، صبحگاه اقتدار و حلقه‌های صالحین تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در روز دوم این رزمایش تمام بسیجیان در صبحگاه اقتدار شرکت می‌کنند، اضافه کرد: بعد از صبحگاه اقتدار، برنامه‌های تاکتیکی برگزار می‌شود کمااینکه از موارد قابل اهمیت این رزمایش کلاس‌های خاص تربیتی مهارتی و بصیرتی برای بالابردن روحیه معنوی و معرفتی بسیجیان است. توکلی با یادآوری اینکه دست‌اندرکاران این رزمایش تلاش می‌کنند تا آنچه را که در میدان‌ها و کلاس‌های تئوری آموخته‌اند، به‌طور واقعی و در سطح عملیاتی در صحنه‌های عملیاتی اجرایی کنند، اظهارکرد: هم‌زمان با روز استکبارستیزی رزمندگان بسیجی استان لرستان ابتدا در راهپیمایی شرکت می‌کنند و سپس در اردوگاه‌هایی که برای آنها پیش‌بینی شده است، حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه در استان لرستان ۶۰۲ هزار نفر از مردم در عضویت  عادی و فعال بسیج هستند، گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس با عنوان «شهدای مدافع حرم» ۱۳ آبان‌ماه جاری به مدت دو روز در سراسر استان لرستان برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار