استاندار یزد گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی، 567 واحد تولیدی استان با دریافت 4 هزار و 820 میلیارد ریال در قالب 169واحد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مابقی در سایر بخش ها با پرداخت مستقیم بانک ها از تسهیلات استفاده کردند.
کد خبر: ۳۲۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه خشکسالی های پی درپی مشکل تامین آب استان یزد را تشدید کرده است، افزود: با توجه به مجموعه ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات استان هشت محور آب، گردشگری، فرهنگ و هنر، علم و فناوری، صنایع و معادن، انرژی خورشیدی، بهداشت و درمان و محیط زیست و منابع طبیعی برای توسعه استان مورد توجه قرار گرفته که فعال سازی ظرفیت های تولیدی استان و استفاده حداکثری از این ظرفیت یکی از مهمترین محورهای توسعه در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: عمده ترین فعالیت های دولت در ارتباط با هشت محور در نظر گرفته شده بای توسعه استان از شهریور 92 تا شهریور 94 در قالب کتاب ارمغان تدبیر منتشر شده است.
میرمحمدی با بیان اینکه این استان به سه عنوان دارالعباده، دارالعلم و حسینیه ایران در کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: دارالعباده بودن یزد به دلیل تدین و امانتدار مردم، دارالعلم به واسطه شاخصه‌های برجسته علمی از جمله 23 سال رتبه برتر کنکور سراسری و حسینیه ایران هم به لحاظ عشق و علاقه مردم استان به حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان صفات استان یزد به کار رفته است.
استاندار یزد با تبریک انتخاب وزرای معرفی شده از سوی دولت به مجلس و رای اعتماد نمایندگان به آنها نیزگفت: باید از پاسخ به جا و به موقع نمایندگان مجلس که در واقع پاسخ به مطالبات مردم بود، تشکر کرد.
میرمحمدی در خصوص برخی آسیب‌های اجتماعی استان یادآور شد: به دلیل دسترسی به کانال ها و شبکه‌های ارتباطی مختلفی که در دسترس مردم وجود دارد، دیوار اطلاع رسانی فروریخته و مردم با سرعت از مسائل مختلف اطلاع پیدا می‌کنند و اگر زمینه های مستحکم فرهنگی در کشور وجود نداشته باشد، احتمال انحراف جوانان و آسیب های فرهنگی ایجاد می شود بنابر این نقشه راه توسعه فرهنگی استان یزد تدوین و بر اساس آن کمیته‌ها و کارگروه‌هایی برای رسیدگی به مسائل فرهنگی شهرستان ها و معرفی الگوهای محلی تشکیل شده است.
استاندار یزد با تاکید بر ایجاد اردوگاه برای جمع آوری معتادان متجاهر و با تشریح مشکلات حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان گفت: برای رفع مشکلات این بخش ایجاد 15پایگاه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده و در سایر حوزه ها نیز و برای کاهش آسیب های اجتماعی، فعالیت مراکز مختلف مشاوره و آموزش معلمان، مربیان و اولیا دانش آموزان افزایش یافته است.
وی دغدغه دیگر مسئولان استان را اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در این بخش برای ایجاد اشتغال در حوزه علم و فناوری ، پژوهش و صنایع مرتبط با آی تی و آی سی تی برنامه ریزی شده است.
میرمحمدی در خصوص مباحث امنیتی یادآور شد: در این بخش به نسبت سایر استان ها ضریب خوب استان یزد دارد که همکاری مسئولان در شورای تامین استان در این بخش قابل تقدیر است.
** 290 پروژه نیمه تمام آماده تحویل به بخش خصوصی
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد نیز در این جلسه در تشریح فعالیت های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و 10 فرمان اقتصاد مقاومتی، 9 کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شد.
حمیدرضا نصیری زاده افزود: در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد تاکنون 13 جلسه با 41 دستور کار و بیش از 50 مصوبه برگزار شده است.
به گفته وی ، کارگروه‌های تخصصی 9 گانه این ستاد بیش از 20 جلسه تخصصی با بالغ بر 50 مصوبه داشته‌اند که پس از تصویب برنامه‌ها، پیگیری و اجرای برنامه‌ها را نیز به صورت کامل انجام داده‌اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد درباره پروژه های نیمه تمام واگذار شده به بخش خصوصی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته، 103 پروژهو هم اکنون 290 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده که 5 پروژه به صورت خیری واگذار شده و 10 سرمایه گذار نیز هم برای اجرای پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی درباره طرح رونق تولید استان یزد نیز گفت: تا 27 مهر امسال دو هزار و 108 واحد در این طرح ثبت نام کرده‌اند که در مجموع 563 مورد تسهیلات به میزان چهار هزارو 820 میلیارد ریال به بنگاه‌های تولیدی پرداخت شده است.
نصیری زاده در خصوص توسعه صادرات غیرنفتی استان تصریح کرد: صادرات بیش از هفت هزار و 450 دلار صنایع دستی استان با افزایش 9 درصدی مهمترین فعالیت های استان در این حوزه بوده ضمن آنکه کارگروه صادرات غیرنفتی استان پیشنهاد تشکیل گمرک تخصصی نساجی را مطرح کرده است.
** آمادگی یزد برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک به عنوان پایلوت کشور
در ادامه این جلسه مدیرکل فناوری و اطلاعات استان هم گفت: این استان با توجه به ظرفیت های بالا در حوزه فناوری ارتباطات و نیروی انسانی آمادگی دارد تا به عنوان پایلوت کشور انتخابات سال آینده را به صورت تمام الکترونیک برگزار کند.
اکرم فداکار افزود: استان یزد در زمینه شاخص توسعه منابع انسانی رتبه سوم و در شاخص توسعه فناوری ارتباطات رتبه چهارم کشور را دارد.
وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری یزد پس از پارک تهران در جایگاه دوم کشور و دانشگاه یزد نیز در میان 13 دانشگاه برتر ایران قرار دارد ضمن آنکه با توجه به توسعه علم و فناوری در استان می توان بازار سه برابری فناوری را در آینده بسیار نزدیک برای این استان پیش‌بینی کرد.
مدیرکل فناوری و اطلاعات استان از بهره برداری نهایی مرکز شتابدهی فناوری استان یزد در یک ماه آینده خبرداد و گفت: امیدواریم با افتتاح این مرکز زمینه توسعه استان یزد فراهم شود که به همی منظور حدود 20 پروژه پیشران به منظور نقش آفرینی در توسعه فناوری استان یزد شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه یزد نیز مهمترین چالش دانشگاه های استان را کم شدن تعداد متقاضیان تحصیلات دانشگاهی عنوان کرد و گفت: با توجه به برتری استان در بسیاری از شاخص های کشور می توان از ظرفیت های بلااستفاده دانشگاه ها برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و پرورش شرکت های نوپای شتاب ده و فعال در حوزه فناوری استفاده کرد.
محمدصالح اولیا افزود: ایجاد ظرفیت و زیرساخت در حوزه فعالیت های فناوری، مراکز شتابدهی فناوری و ایجاد کانون های تفکر از برنامه های وزارت علوم در استان است تا طرح ها و پروژه های پشتیبان محورهای توسعه استان حمایت شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار