دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم اقدامات دستگاه‌های مختلف در این خصوص جلوه‌گر می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 05 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه نشست مسؤولان قضایی این استان گفت: امروز تحولات و شیوه‌های جدید ارتکاب جرائم در جامعه، برخورد با جرم را پیچیده و نمی‌توان تنها به صرف برخورد با مجرم توجه کرد.

وی بیان داشت: از آنجا که امر پیشگیری بدون برنامه و انسجام انجام می‌شود، موجب خنثی کردن اقدامات یکدیگر هم شده و تنها سبب تحمیل هزینه‌های سنگین می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از بروز این معضلات باید به مقوله مدیریت پیشگیری توجه ویژه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را شامل پیش‌بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، به‌کارگیری و مدیریت نیروها دخیل همراه با برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی دانست و اظهار داشت: مرحله اول فرایند شناخت مهم‌ترین مسئله استان است که در این بخش تمام دستگاه‌های یک استان باید درک مشترکی از مسئله داشته و به یک مدل علمی واحد برسند تا در راستای آن برنامه‌ریزی مدون انجام شود.

صادقی‌نیارکی در خصوص شناسایی عوامل وقوع جرم گفت: پس از شناسایی معضل مهم استان ابعاد آن باید شناخته شود تا به دلیل شناسی و در نهایت ارائه راهکار مناسب دست یافته تا بتوانیم بهترین راهکار را با توجه به مسئولیت‌های دستگاه‌ها احصاء و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا دادستانی قزوین آمادگی حضور در کارگاه‌های علمی – کاربردی پیشگیری از وقوع جرم را داشته و در سال‌های گذشته هم با حضور در این کارگاه‌ها، شاهد آثار مطلوب به جا مانده از آن‌ها هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به ضرورت و اولویت‌بندی جرایم گفت: اهمیت اولویت‌بندی جرایم به این منظور است که در حال حاضر جرائم متنوع و متعددی وجود دارد؛ به نحوی که افزون بر یک هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد و اولویت‌بندی جرائم یا دعاوی یا آسیب‌های اجتماعی براساس اطلاعات و تجربیات جمعی مسؤولان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار