مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین:
گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به ضرورت همکاری حوزه با آموزش و پرورش گفت: ارتباط حوزه با آموزش و پرورش کار تبلیغ را آسان می‌کند.
کد خبر: ۳۲۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 05 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین حجت‌الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با بیان اینکه قشر جوان بهترین مخاطب روحانیون هستند، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان تأثیرپذیری بیشتری دارند در دین اسلام نیز بر هدایت این افراد تأکید فراوانی شده است.
وی نسل جوان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد به تعالی برسد باید جوانان آن اصلاح شده تا بتوانند آینده را به درستی بسازند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به ضرورت همکاری حوزه با آموزش و پرورش گفت: ما به ندرت می‌توانیم یک جمعیت همسان و هم فکر را در یک جا جمع کنیم اما مقاطع مختلف در آموزش و پرورش، تبلیغ برای گروه‌های مختلف سنی را آسان می‌کند.
حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشن کرد: با هماهنگی که بین مجموعه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه وجود دارد مقرر شد که روحانیون به مدارس اعزام شده و تبلیغات دینی انجام دهند.
وی اضافه کرد: مبلغان با عناوین مختلف در سطح مدارس حضور پیدا کرده و تعدادی از این مبلغان با عنوان روحانی مدارس امین با آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین تصریح کرد: عمده وظایف روحانیون مدارس امین اجرای مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، اقامه نماز و آموزش آن، مشاوره فردی و گروهی و پاسخگویی به سؤالات شرعی است.
وی با اشاره به لزوم فراگیری روش‌های نوین تبلیغ برای روحانیون گفت: روحانیون مدارس امین زیر نظر حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند بنابراین این افراد ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی، باید جزوات تخصصی اصول تبلیغی را نیز مطالعه کنند.
حجت‌الاسلام عباسی با تأکید بر اینکه انجام کارهای مذهبی و معنوی از اهمیت بالایی برخوردار است، مطرح کرد: روحانیون مدارس امین از صبح در مدرسه حضور داشته و آموزش روابط اخلاقی و تربیت دینی دانش‌آموزان را برعهده دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار