معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: راه اندازی سد تنگ سرخ مد نظر است و موضوع سد «بشار» هم با آرامش حل می کنیم.
کد خبر: ۳۲۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ 07 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خلیل رضائیان عصر دوشنبه  در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: موضوع سد تنگ سرخ نیز برای ما مورد اهمیت است که طی چند سال گذشته به آن توجه داشته ایم.

وی ادامه داد: برخی از موضوعات باید متناسب با وضعیت به آن توجه کنیم که خوشبختانه طی هفته جاری رئیس سازمان محیط زیست به فارس سفر خواهد داشت و در این راستا موضوع سد تنگ سرخ نیز مطرح می شود.

معاون امور عمرانی استاندار فارس تاکید کرد: موضوع سد بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد و حق آبه فارس نیز مورد نظر است که قصد داریم در آرامش این مسائل را دنبال کنیم.

رضاییان ادامه داد: سهم فارس از این سد ۷۲ میلیون مترمکعب در سال پیش بینی شد که امروز به دلیل مشکل تملک اراضی پائین دست و معارضین، اجرای سد با کم کردن حجم مخزن مد نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وضعیت آبی استان فارس مناسب نیست و باید با برنامه ریزی مناسب به دنبال رفع مشکلات باشیم، گفت: سطح آب در سد درودزن به عنوان پرآب ترین سد استان، به حد قرمز رسیده که این اتفاق برای سد درودزن نادر است.

معاون امور عمرانی استاندار فارس تاکید کرد: جزو سال های نادری است که آب سد درودزن به عدد پائین تر از حد خود رسیده و ورودی های سد نیز خوب نیست.

رضائیان گفت: به ازای هر نفر در شیراز مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب را شاهد هستیم که باید این وضعیت مدیریت شود.

وی تاکید کرد: شورا و شهرداری شیراز باید با ارائه راهکارهای مناسب به دنبال استفاده از پساب ها باشند که این مهم با تکمیل شبکه فاضلاب شهر شیراز ممکن می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار