معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، وضعیت آب در این استان را بحرانی اعلام و لزوم برنامه ریزی برای استفاده مناسب از پساب تصفیه فاضلاب به عنوان تامین کننده آب فضای سبز را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۳۲۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 08 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: خلیل رضائیان عصر دوشنبه 17 آبان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: وضعیت استان فارس در منابع آب زیرزمینی نامناسب و سطح آب در سد درودزن به عنوان پرآب ترین سد استان فارس، به حد قرمز رسیده است.

او گفت: امسال جزو سال‌های نادری است که آب سد درودزن به عدد پائین تر از حد خود رسیده و ورودهای سد نیز خوب نیست.

رضائیان گفت: شورا و شهرداری باید استفاده از سایر منابع آب مانند پساب تصفیه خانه‌ها به بهترین وجه ممکن را در دستور کار قرار دهند.

وی مصرف 200 تا 300 لیتر آب به ازای هر نفر در شیراز را یادآور شد و با اشاره به تلاش برای تکمیل شبکه فاضلاب این کلانشهر، لزوم برنامه ریزی مناسب در خصوص مصرف بهینه از پساب این فاضلاب را یادآور و متذکر شد: بعضی فرصت‌ها اگر در زمان خود  استفاده نشود، از دست خواهد رفت، لذا باید رعایت اولویت‌ها در برنامه ریزی را مد نظر داشت و از هر فرصتی استفاده مطلوب کرد.

معاون استانداری فارس با اشاره به مباحث طرح شده در خصوص سد بشار و حق آبه فارس از این سد، گفت: قصد داریم در آرامش این مسائل را دنبال و حل کنیم.

او با یادآوری اینکه سهم فارس از این سد 72 میلیون مترمکعب در سال پیش بینی شده بود، گفت: امروز به دلیل مشکل تملک اراضی پائین دست و معارضین، اجرای سد با کم کردن حجم مخزن مد نظر قرار گرفته است.

رضائیان اعتقاد دارد که می‌توان با روش‌های مدیریتی، مسائل این سد و حق آبه فارس را دنبال و حل و فصل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار