مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت:سالانه 140 تن عسل به ارزش بیش از 28 میلیارد ریال در این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۳۲۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 08 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز:نور الله بیات اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 14 هزار کلنی کندوی زنبور عسل و 303 بهره بردار در این شهرستان وجود دارد.
وی ادامه داد این تولیدات عسل علاوه بر مصارف داخلی ، به برخی کشورهای خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود .
بیات گفت: با توجه به وسعت شهرستان نی ریز و داشتن مراتع مناسب و آب و هوای سازگار با پرورش زنبورعسل، امکان افزایش تعداد کندوها و تولید بیشتر این محصول در این شهرستان وجود دارد طوری که می توان منطقه را به قطب تولید عسل فارس تبدیل کرد .
مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز افزود: حدود 100 نفر از بهره برداران عضو شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان هستند که تلاش می کنیم با ترغیب زنبورداران ، بخش تعاونی ها تقویت شود.
بیات با اشاره به مشکلات زنبورداران نی ریز گفت : کمبود شکر ، نبود ایستگاه تولید و پرورش ملکه در شهرستان ، نبود کارگاه تولید کندو و همچنین نبود صنایع بسته بندی مناسب از مشکلات زنبورداران در شهرستان نی ریز است که می طلبد زنبورداران منطقه و مسئولان ذیربط برای رفع موانع ایجاد اشتغال و تولید ، گام های موثری بردارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار