علم در خدمت صلح و توسعه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدمت علم به صلح و توسعه نیازمند بسترسازی فرهنگی است که دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین قاسم اکبری عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در راستای کمک به صلح و توسعه بستگی به سیاست‌گذاری‌هایی دارد که در هر کشور تبیین شده است.

وی افزود: در راستای خدمت علم به صلح و توسعه جایگاه دانشگاه می‌تواند بسیار پررنگ باشد چراکه توسعه هر کشور ازنظر صنعتی، فرهنگی و علمی نیازمند نگاه افراد آن کشور است که در این زمینه اگر به جایگاه دانشگاه اعتبار بخشیده شود می‌توان افرادی را با نگاه صلح‌طلب و توسعه محور تربیت کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور در حال حاضر به‌اندازه‌ی کافی زمینه‌های لازم برای دانشگاه‌ها فراهم نشده و لازم است تا قدری بیشتر به دانشگاه‌ها توجه شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اضافه کرد: در حال حاضر محوریت با دانشگاه‌ها نیست و در ارتباط با پیوند علم و صنعت شاهد مشکلات متعددی هستیم چراکه ارتباط با صنعت می‌تواند یکی از راه‌های توسعه باشد و تحقق این امر نیازمند ارتباط مناسب دانشگاه با صنعت است.

شکاف بزرگی بین علم و صنعت وجود دارد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اکنون شکاف بزرگی بین دانشگاه و صنعت وجود دارد و بودجه‌هایی که به صنعت و ارگان‌ها تخصیص داده می‌شود متناسب نیست و این نابرابری‌ها نشان می‌دهد که اعتماد کافی به دانشگاه وجود ندارد که اگر این اعتماد بین صنعت و دانشگاه به وجود آید دانشگاه می‌تواند در مسیر توسعه نقش بزرگی را ایفا کند.

اکبری یادآور شد: به خدمت گرفتن علم و فضای علمی و دانشگاهی برای صلح نیازمند بسترسازی فرهنگی است؛ در این خصوص نیز دانشگاه می‌تواند بسیار مؤثر باشد چراکه یکی از مباحثی که در دانشگاه‌ها دنبال می‌شود مباحث فرهنگی است و علاوه بر پیگیری اهداف علمی و صنعتی دانشجویان در دانشگاه‌ها در حوزه‌ فرهنگی نیز برای تربیت دانشجویان هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ‌سازی‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس به‌خوبی صورت گیرد قطعاً می‌توان انتظار آن را داشت که دانشجو پس از فراغت از تحصیل و حضور در بازار کار بتواند در حوزه‌های فرهنگی اقدامات مؤثری را انجام دهد و همچنین خواهان صلح و پیشرفت در کشور باشد.

اساتید الگوی اصلی برای دانشجویان هستند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاهی می‌توانند به‌عنوان الگویی اصلی برای دانشجویان باشند اعلام کرد: اساتید زمانی که وجدان کاری را در ارائه‌ کامل محتوا و ارتباط مناسب و صبر کافی در برخورد با دانشجو رعایت کنند، می‌توانند به فردی موجه برای دانشجو تبدیل شوند.

اکبری اضافه کرد: زمانی که استاد به فرد موجهی برای دانشجو تبدیل شود می‌تواند اثر مناسبی هم بر روی دانشجو بگذارد و دانشجو نیز در مواقع نیاز به استاد خود مانند قاضی بیرونی نگاه کند و مشکلات خود را با آن در میان گذارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: معتمد بودن استاد ازنظر دانشجو می‌تواند بسیار کارساز باشد و در بسیاری از مواقع اساتید می‌توانند در کلاس به دانشجویان ازنظر فرهنگی و علمی خط مثبت دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار