نخستین جشنواره استانی زعفران طلای سرخ همزمان با زمان برداشت این محصول، با حضور زعفران کاران و شماری از مسوولان کشوری و استانی در شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 12 November 2016
به گزارش تابناک یزد،این جشنواره به منظور شناساندن زعفران بهاباد، تبیین مشکلات، شناخت نیاز بازار و همچنین ترویج جایگزینی کشت این محصول کم آبخواه به جای محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد برگزار شد.
فرماندار بهاباد هدف ازبرگزاری این جشنواره را آشنایی با روش های جمع آوری، فرآوری زعفران و عرضه، تبیین خواص زعفران و آموزش روش های بسته بندی و عرضه زعفران به صورت مکانیزه و بهداشتی برشمرد.
عباس اقبال بهابادی یادآور شد: بهبود کیفیت و حفظ جایگاه زعفران ایران در جهان و انتقال دانش علمی زعفران و ثبت برند زعفران به نام بهاباد از دیگر اهداف برگزاری جشنواره طلای سرخ می باشد.
وی زعفران را از تولیدات استراتژیک بهاباد دانست و افزود: از سال های بسیار دور در زندگی و معیشت مردم این منطقه این محصول نقش بسزایی داشته است.
مسئول نمایندگی ولی ففیه در جهادکشاورزی استان یزد نیز با تسلیت اربعین حسینی و جان باختن تعدادی از زائران یزدی کربلا در حادثه واژگونی اتوبوس گفت: احادیث و روایت های زیادی درباره زعفران وخواص آن از ائمه اطهار نقل شده است.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره زعفران بهاباد افزود: امیدواریم این جشنواره هرساله تداوم داشته باشد.
امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی و حادثه جان باختن تعدادی از زائران یزدی کربلای معلی گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور بدون توجه به اقتصاد کشاورزی توسعه نمی یابد.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی، بر توجه به کیفیت محصولات داخلی برای جذب بازارهای مختلف تاکید کرد و گفت: بایستی کیفیت محصولات کشاورزی و بسته بندی افزایش یافته و قابل رقابت در بازار جهانی باشد.
در ادامه کارشناسانی از جهادکشاورزی استان یزد و مشهد در خصوص موضوعات این جشنواره سخنرانی کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار