مشاور عالی استاندار قزوین:
مشاور عالی استاندار قزوین با اشاره به اینکه سیاست زدگی باعث دین‌گریزی جوانان می‌شود، گفت: امروزه نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ نماز به فراموشی سپرده‌شده است.
کد خبر: ۳۲۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایسنا منطقه قزوین، محمدباقر کشفی در جلسه شورای فرهنگی و نماز استانداری اظهار کرد: اجلاس استانی نماز با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال جاری برگزار می‌شود و در این اجلاس از فعلان عرصه نماز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با تأکید بر انتخاب افراد علاقه‌مند و باانگیزه برای ترویج فرهنگ نماز جماعت در ادارات تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و تبلیغی برای کارکنان و خانواده‌ها در حوزه نماز می‌تواند به نهادینه کردن فرهنگ نماز در خانواده‌ها کمک کند.

مشاور عالی استاندار با اشاره به‌ضرورت و اهمیت پاک‌سازی و زیباسازی محل اقامه نماز در سازمان‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی تصریح کرد: ساده‌گویی احکام و مسائل مرتبط با نماز توسط ائمه جماعات و پایبندی متدینین و مدیران به باورها و اعتقادات و اخلاقیات دینی و نشان دادن آن‌ها در رفتار و عمل می‌تواند در جذب جوانان به دین و فرهنگ نماز مؤثر باشد.

کشفی تشریح کرد: سیاست زدگی و نگاه سیاسی و جناحی به مسائل دین باعث گریز جوانان از دین و اماکن و مراکز دینی مثل مساجد و روحانیت می‌شود و نوعی دل‌زدگی در جامعه ایجاد می‌کند و بی‌رغبتی به احکام دین و ازجمله نماز را در بین نسل جوان دامن می‌زند.

وی گفت: رفتارهایی که از یک فرد متدین سر می‌زند بی‌تأثیر در میزان رغبت و گرایش دیگران به نماز نیست و پایبندی افراد مقید به نماز کمک می‌کند تا باورهای و احکام مذهبی به شکل قوی‌تری در جامعه شیوع پیدا کند.

مشاور استاندار قزوین افزود: متأسفانه رفتار برخی از مدیران و مردم با محتوای نماز فاصله دارد و این نوعی گریز از دین را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: باید فضایی مناسب توأم با رفتارهای اخلاقی در جامعه شکل بگیرد و فرد نمازخوان از هرگونه رفتارهای ناشی از عصبانیت و بداخلاقی پرهیز کند تا با فرهنگ‌سازی و فراهم کردن بسترها بتوان جوانان و نوجوانان را به نماز ترغیب و تشویق کرد.

کشفی با اشاره به‌ضرورت برگزاری همایش برای حضور مدیران، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها با حضور اساتید این حوزه تصریح کرد: یکی از اشکالات کار در جامعه امروز این است که افراد و نهادهایی در بیرون از خانه و خانواده نقش تربیتی فرزندان را برعهده‌گرفته‌اند و به‌واقع نقش پدر و مادر را برای فرزندان ایفا می‌کنند و نقش خانواده‌ها به‌عنوان رکن اصلی فراموش‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار