مشاور بازرگانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:
مشاور بازرگانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارزش صادرات انگور در سال گذشته 9 میلیون و 809 هزار دلار بوده که در سال جاری این میزان به 5 میلیون و 200 هزار دلار کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 15 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حبیب رادمهر در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات تولید، عرضه و صادرات کشمش که ظهر امروز در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مجموع واردات محصولات کشور در سال 22 میلیون تن بوده که 500 تن از این میزان شامل واردات به بخش باغبانی است.

وی سطح زیر کشت انگور جهان را 7 میلیون و 710 هکتار و تولید جهانی آن را 77 میلیون تن عنوان کرد و گفت: بهره‌برداران تولید انگور هم 80 میلیون نفر هستند.

مشاور بازرگانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: شاخص صادرات کشور در محصولات باغی 1.3 دهم میلیون تن و میزان واردات این محصولات 500 تن است.

رادمهر با اشاره به تولید انگور و کشمش در کشور طی سال جاری اضافه کرد: میزان این تولید برابر 4 میلیون تن و کشمش 230 هزار تن بوده است.

وی گفت: ارزش صادرات انگور در سال گذشته 9 میلیون و 809 هزار دلار بوده که در سال جاری این میزان به 5 میلیون و 200 هزار دلار کاهش یافته است.

مشاور بازرگانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: مکاتبه‌ای در خصوص وضع تولید انگور و میزان عرضه و تقاضای آن در کشور به معاون رئیس جمهور انجام شده است که در نهایت به صورت مصوبه‌ای تصویب شد.

رادمهر اضافه کرد: بر مبنای این مکاتبات مقرر شد تا به ازای صادرات هر کیلو کشمش 200 تومان یارانه صادراتی پرداخت شود و اگر فردی بخواهد یک کیلو موز وارد کند باید یک کیلو کشمش صادر کند.

گفتنی است در این نشست معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی 8 استان انگور‌خیز کشور حضور داشتند.

یادآور می‌شود، وضع تولید انگور و کشمش از مهم‌ترین موضوعات بیان شده در این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار