رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه اکنون عده‌ای می‌گویند مدتی تقیه کنید و پیشینه آمریکا را در نظر نگیرید و مذاکره کنید، گفت: علت این سخنان این است که این افراد به انقلاب از دید ایمانی و توحیدی نمی‌نگرند.
کد خبر: ۳۳۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 22 November 2016

به گزارش تابناک یزد،غلامحسین دشتی  در مراسم بزرگداشت سالروز بسیج دانشجویی با بیان اینکه بسیج یکی از گرانمایه‌ترین سرمایه‌های انقلاب است، اظهار داشت: کارکرد اصلی دانشگاه‌ها و روح حاکم بر دانشگاه‌ها باید به نحوی باشد که از آن افراد طراز انقلاب اسلامی فارغ‌التحصیل شوند.

وی افزود: دانشجویی که فارغ‌التحصیل می‌شود باید بداند که این دانشگاه محصول انقلاب اسلامی و بیت‌المال است و این موضوع باید به رئیس، هیئت مدیره و اساتید دانشگاه نیز گوشزد شود.

دشتی با اشاره به شاخصه‌های طراز انقلاب بیان کرد: منظور از طراز انقلاب، فردی مومن و انقلابی و پای‌بند به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: ویژگی انقلابی بودن و مومن بودن باید توأمان در افراد وجود داشته باشند در غیر این‌صورت شخص نمِ‌تواند فرد طراز انقلابی باشد.

وی با اشاره به برخی رویدادهای مهم از جمله تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: بسیاری از افرادی که پیشتاز در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بودند، جا ماندند و کم آوردند، اینها انقلابی پرحرارت بودند اما مومن نبودند.

دشتی تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی ترجیح مصالح نظام بر خود و جناح اما می‌بینیم که امروز بسیاری از افراد انقلابی گذشته، برخی از این شاخصه‌ها را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید افراد مومن انقلابی و کارآمد پرورش دهد، خاطرنشان کرد: مومن انقلابی کارآمد با افق بلند تمدن اسلامی باید شاخصه دانشگاهیان ما باشد زیرا بوده‌اند افرادی که همان چند مدت اول انقلاب، انقلاب را دیدند اما دیگر دلیلی برای ادامه مسیر نداشتند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه باید به دانش و پژوهش به شکلی متفاوت پرداخته شود، افزود: 80 سال است که دانشگاه داریم اما فقط آموزش انجام شده و تولید علم یا تبدیل دانش و علم به کالا نداشته‌ایم که این رویه باید تغییر کند.

دشتی تصریح کرد: اینکه تبدیل دانش و علم به کالا در طول این 80 سال نداشته‌ایم، خواسته استعمارگران بوده زیرا ما باید جهان سومی می‌ماندیم.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه ما در حوزه معرفت شناسی با مشکل مواجه است، افزود: این معضلی است که دیگر نمی‌توان آن را پنهان کرد.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون عده‌ای می‌گویند مدتی تقیه کنید و پیشینه آمریکا را در نظر نگیرید و مذاکره کنید و وقتی قدرت یافتید، آنگاه حمله کنید، خاطرنشان کرد: علت این سخنان این است که این افراد دیگر کم آورده‌اند و توان ادامه دادن ندارند و به انقلاب از دید ایمانی و توحیدی نمی‌نگرند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها از مسؤولان بپرسند که چه برنامه‌ای برای آب، کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی دارند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: باید ضمن مرزبندی بین دوست و دشمن، مطالبات خود را عاقلانه و عالمانه پیگیری کنید و مسؤولان دانشگاه نیز مطالبات را به سمتی جهت‌‌دهی کنند که جایگاه دانشگاه باشد و اگر کسی نمی‌خواهد به آنها پاسخ دهد، آنگاه جای چالش است وگرنه هیچکس نمی‌تواند محدودیتی برای دانشجویان به وجود آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار