معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل گفت : بیشتر از محدودیت های اعتباری و مالی ، این محدودیت های فرهنگی و ادرای است که به عنوان مانعی اساسی در جذب و ماندگاری سرمایه گذار در استان عمل می کند.
کد خبر: ۳۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 10 May 2015
به گزارش ایرنا ، طاهر شریفی روز یکشنبه در نشست با جوانان شهرستان سرعین افزود: وقتی در اجرای پروژه ها هنوز کاغذ بازی ، روند طولانی مدت اداری و سنگ اندازی برخی دستگاه ها وجود دارد، سرمایه گذار خسته شده و از هدف و تصمیم خود منصرف می شود.

وی بیان کرد: این مشکلات باعث می شود تا سرمایه گذار اعتمادی به دستگاه های دولتی نداشته و در نتیجه به تعهدات و وعده های ابتدایی خود نیز پایبند نباشد .

وی تاکید کرد که تا زمانی که به سرمایه گذار با نگاهی مشکوک نگریسته شده و فرهنگ توسعه ای در استان حاکم نباشد نباید انتظار توسعه داشته باشیم.

شریفی تاثیر مسایل و نگرش های اجتماعی و فرهنگی را در زمینه سرمایه گذاری و توسعه استان مهم دانسته و بیان کرد: مسایل مالی و پول شرط لازم اما نه کافی برای سرمایه گذرای است واگر سرمایه ، دارای پیوست فرهنگی و پذیرش اجتماعی نباشد کارها به نتیجه نمی رسد.

وی همچنین با پرداختن به برخی تصمیم های غلط و غیر کارشناسانه در کشور در گذشته اظهار کرد: چندین سال درآمد سیل آسایی در کشور داشتیم اما این ثروت کارشناسانه و علمی در توسعه کشور صرف نشد.

شریفی از وضعیت پرداخت فعلی یارانه در کشور انتقاد کرد و گفت : با قطع پرداخت یارانه می توان هر ساله برای 50هزارنفر شغل ایجاد کرد.

سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل واقع است. این شهر مهمترین منطقه گردشگری استان اربدیل می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار