پنجمین کارگروه سیستم یکپارچه حفاظت از منابع آب و امور مشترکین در شرکت آب منطقه ای فارس خبرهای خوبی از حل و روز سفره های آب زیر زمینی فارس نداشت ، در این کارگروه اعلام شد 70 هزار چاه مجاز و 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز رمق این سفره ها را کشیده است .
کد خبر: ۳۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 11 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:
در این کارگروه که با هدف آشنایی و راه اندازی این سیستم با حضور نمایندگان شرکتهای آب منطقه ای تهران، قم، همدان، خوزستان، اصفهان، کرمانشاه و فارس تشکیل شد مهندس مهدی شریفی مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آبهای زیرزمینی آب منطقه ای فارس با اشاره به وضعیت منابع آب استان، بر ضرورت راه اندازی این سامانه در فارس تاکید کرد و افزود: این کارگروه یکی از پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی است و با هدف حفاظت و نگهداری از منابع موجود راه اندازی شده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آبهای زیرزمینی آب منطقه ای فارس با بیان اینکه با وجود 70 هزار حلقه چاه مجاز و 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان نیاز به مدیریت دقیق تر منابع موجود ضروری است خاطرنشان کرد: بارندگی فارس طی هشت سال اخیر سیر نزولی داشته و میانگین بارش استان در سال آبی جاری 197 میلی متر است که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه 45 میلی متر کاهش داشته است.

رییس کارگروه سامانه جامع حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با اعلام اینکه 81 درصد دستگاههای حفاری فعال در کل کشور در این استان فعالیت می کنند و در یک ماه گذشته 14 محدوده مطالعاتی ممنوعه شده است، راه اندازی این سامانه و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی را گامی مهم در حفاظت بیشتر منابع آبهای زیرزمینی خواند.

مهندس سید سعید واقفی رییس کارگروه سیستم یکپارچه حفاظت از منابع آب و امور مشترکین کشور نیز ، روند آماده سازی و ابلاغ این سامانه از سوی وزارت نیرو به شرکتها را تشریح کرد و گفت : این نرم افزار از میان سامانه های مورد استفاده از جمله کرمانشاه، خراسان رضوی و کردستان انتخاب شده و از سرعت و دقت بالایی برخوردار است .

وی اضافه کرد: سامانه یکپارچه حفاظت از منابع آب و امور مشترکین سال گذشته با اجرای پایلوت در سطح کشور در استانهای کرمانشاه، تهران و خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر با تغییرات اعمال شده بر روی سیستم و تکمیل آن در فارس به اجرا در می آید.

رییس کارگروه سیستم یکپارچه حفاظت از منابع آب و امور مشترکین بهبود و کوتاه شدن فرایند انجام کار را از ویژگیهای بارز این سامانه برشمرد و با بیان اینکه در دولت یازدهم به عنوان اولین دولت تمامی فرایندها به صورت الکترونیک در استان قم به عنوان پایلوت انجام می شود افزود: تهیه موتور فرایندساز و ایجاد و تغییرات فرایندها در حداقل زمان از دستاوردهای این سامانه است.

مهندس اوحدی صفرپور دبیر کارگروه داخلی سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب در شرکت آب منطقه ای فارس نیز با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در این شرکت گفت: با تشکیل کارگروه داخلی با حضور اعضای حفاظت و بهره برداری و برنامه ریزی، بررسی و جمع آوری اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی انجام گرفته و ضمن برگزاری حدود 10 جلسه در زمینه آبهای زیرزمینی، هماهنگی جهت ارایه نرم افزار به مدیران حفاظت و مدیران امور آب استان صورت گرفته است.

صفرپور با بیان اینکه اطلاعات 174 کاربر با کاربران دفاتر پیشخوان وارد سامانه شده ثبت چندین نوع تقاضا را از دیگر اقدامات انجام شده طی دوره پایلوت در شهرستانهای شیراز، داراب و ارسنجان برشمرد و راه اندازی سامانه را در فارس با توجه به گستردگی و تعداد زیاد پروانه های صادره ضروری عنوان نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار