کد خبر: ۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹ 08 February 2015
عبدالکریم نباتی مدیر کل تامین اجتماعیی استان فارس ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: قانون پرداخت حق بیمه‌های کارگران ساختمانی از تاریخ 2 بهمن ماه تغییر کرد و قرار شد از مجموع عوارض صدور پروانه ساختمانی 15 درصد به عنوان حق بیمه کارگران توسط کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این درصد تا 20 درصد قابل افزایش است، افزود: براساس قانون پیشین مشاغل سخت و زیان‌آور کسانی که در طول سال بیشتر از 10 روز غیبت داشتند شرایط توالی را از دست می‌دادند خاطرنشان کرد: با قانون جدید چنانچه فردی 365 روز غیبت داشته باشد شرایط توالی‌اش حفظ شده و می‌تواند از این قانون استفاده کند.

نباتی در مورد ادغام بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیمه سلامت بیان کرد: قانون‌گذار سازمان تأمین اجتماعی را مستثنی کرده زیرا سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدماتی است و متعلق به 39 میلیون نفر افراد تحت پوشش در سطح کشور است و اموال این سازمان متعلق به بیمه‌شده‌ها و افراد تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه در این زمینه از علما و مراجع نیز استفتاء شده و ادغام بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیمه سلامت را از نظر شرعی جایز ندانستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث ادغام بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیمه سلامت منتفی شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به برخی برنامه‌های این سازمان علاوه بر خدمات مشخص شده در قانون و ارائه تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت قابل اجرا عنوان کرد: 4 کاروان 37 نفره از مستمری‌بگیران استان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز به زودی با هماهنگی کانون بازنشستگان استان برای این افراد اجرایی می‌شود.

نباتی با اشاره به پرداخت وام‌های ضروری به مستمری‌بگیران اظهار داشت: نیمی از مبالغ این وام‌ها از سوی کانون بازنشستگان و مابقی از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو شعبه اقماری به تعداد شعب بیمه استان افزوده می‌شود، افزود: در گذشته 21 شعبه در استان فعالیت داشته اما از روز دوشنبه 20 بهمن ماه شعبه اوز لارستان افتتاح می‌شود و راه‌اندازی شعبه بالاده کازرون نیز در حال بررسی است که به زودی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه تعداد کل بیمه‌شده‌های اصلی در استان فارس بیش از 695 هزار نفر است، گفت: با احتساب افراد تحت تکفل بیمه‌شده‌های اصلی در استان افراد تحت پوشش به بیش از 2 میلیون و 58 هزار نفر رسیده که 44.8 دهم درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

نباتی با اشاره به اینکه در استان فارس 108 هزار نفر نیز مستمری‌بگیر هستند، خاطرنشان کرد: تهعدات سازمان تأمین اجتماعی استان فارس در قبال این افراد بیش از 100 میلیارد توماناست.

وی با بیان اینکه تعهدات ماهانه این سازمان در کوتاه‌مدت حدود 5 میلیارد و 300 میلیون تومان است، تصریح کرد: ماهانه مقرری بیمه بیکاری حدود 6 میلیارد و 700 میلیون تومان است که به تعداد 9 هزار و 400 نفر از مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس بیان کرد: مجموع مطالبات قطعی سازمان تأمین اجتماعی استان فارس از کارفرمایان 182 میلیارد تومان است.

نباتی با اشاره به اینکه مبلغ بیمه 7 درصدی که بابت خدمت محاسبه می‌شود برای افرادی که تا پایان 93 مراجعه کنند با نرخ 93 محاسبه شده و اگر سال آینده مراجعه کنند با نرخ سال جدید محاسبه می‌شود، عنوان کرد: بیمه قالی‌بافان تنها 4 درصد پرداخت شده و 15 روزه محاسبه شده و اگر مابه‌التفاوت آن امسال پرداخت شود سوابق از 15 روز به 30 روز ارتقا می‌یابد.

وی از امکان پرداخت اینترنتی بیمه مشاغل آزاد و اختیاری خبر داد و گفت: دستور اداری در مورد قانون بودجه کشور در دی ماه امسال برای مستخدمان رسمی دولت صادر شده و حق بیمه افرادی که این مبلغ را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کردند به صندوق بیمه کشوری پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار