استان یزد در جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری که در دی ماه سال جاری در استان کرمان برگزار می گردد، حضور فعال خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،این جشنواره ملی به میزبانی کرمان از تاریخ اول تا سوم دی ماه جاری و با حضور یزد و استانهای سیستان و بلوچستان و با محوریت بهترین‌های غذای سرآشپز، دسر، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی برگزار می‌شود.

در این جشنواره ده غرفه به استان یزد اختصاص یافته است که بیست نفر شرکت کننده مرتبط با حوزه های  صنایع دستی، محصولات خوراکی و واحدهای اقامتی ـ پذیرایی ارائه دهنده غذاها و خوراک های محلی مدیریت آن را برعهده خواهند داشت.

 در روز دوم دی ماه مسابقه آشپزی با حضور سه داور کشوری و دو داور محلی از استان یزد و سه سرآشپز بومی استان با شش سرآشپز از استان های سیستان و بلوچستان و کرمان در بحث غذای اصلی، پیش غذا، دسر و دمنوش به رقابت می پردازند و در پایان براساس امتیاز استانی و داوران ملی یک نفر به عنوان سرآشپز برتر و رستوران برتر از میان شرکت کنندگان هر استان انتخاب خواهد شد.

 جشنواره سفره ایرانی با شعار سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری فعالیتی جدید در معرفی قابلیت ها و تنوع غذایی مناطق مختلف برای مسافران، گردشگران و مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار