کد خبر: ۳۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 13 May 2015
به گزارش تابناک یزد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه با شورای اسلامی شهر تهران گفت:

* هم اکنون 576 بیمارستان داریم که بیش از 50 درصد تخت های آنها فرسوده است و در این میان بدترین وضع را تهران دارد، طوری که عمر بیمارستان هایش بالای 50 سال و حتی 80 سال است.

* دولت در وضع هتلینگ بیمارستان ها ورود جدی داشته و در 1.5 سال گذشته اقدامات جدی صورت داده و حتی با راه اندازی کلینیک ویژه و به کارگیری 4 هزار متخصص در سراسر کشور 33 میلیون ویزیت صورت گرفته است، طوری که مردم به جای پرداخت 33 هزار تومان فقط 3 هزار تومان هزینه کرده اند و 470 هزار زایمان طبیعی رایگان اتفاق افتاده است.

  *  یکی از معضلات سال های گذشته افزایش سزارین و عوارض آن بوده است اما با ورود وزارت  بهداشت به این حوزه نه فقط سال گذشته در سزارین رشد نداشته ایم، بلکه کاهش 10 درصدی سزارین نیز اتفاق افتاده است.

*  بیماری های قلبی و عروقی، گرفتگی رگ و سکته مغزی بیشترین عامل مرگ ایرانیان است. * * شاهد همه گیری چاقی در زنان از سن 35 سالگی هستیم و با افزایش سن، تحرک و رژیم غذایی شاهد این هستیم که نسل بعدی چاق خواهند بود.

* وزیربهداشت هشدار داد وضع رژیم غذایی ما از پاکستان هم بدتر است و اگر نتوانیم در این زمینه تغییر ایجاد کنیم هزینه های درمانی، معلولیت و مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

* ما دائم گفته ایم استفاده بیش از حد روغن، نمک و شکر بر سلامتی مردم تاثیر منفی گذاشته است و این طرح ها تاثیری نداشته؛ اما آمارها نشان می دهد وضع ما در میان کشورها درخصوص جراحی قلب بحرانی است و فقط حضور ارمنستان در میان آمارهاست که باعث آبروی ما شده است.

 *  یک سوم جمعیت زودتر به عمل جراحی قلب می رسند و این در حالی است که وضعیت (بحرانی) دیابت هم رو به افزایش است، آنچنان که ما در گذشته بیماری دیابت نداشته ایم، اما در حال حاضر این بیماری از سن 40 تا 45 سالگی آغاز می شود و 5 میلیون ایرانی به آن به طور قطعی مبتلا شده اند و 10 میلیون تن مستعد ابتلا به این بیماری اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار