محققان موفق به تولید یک پوشش نامرئی جدید برای مواد غذایی خوراکی شدند که می‌تواند عمر میوه و سبزیجات تازه را دو برابر کند.
کد خبر: ۳۴۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 24 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، دیلی میل نوشت: محققان موفق به تولید یک پوشش نامرئی جدید برای مواد غذایی خوراکی شدند که می‌تواند عمر میوه و سبزیجات تازه را دو برابر کند.

این پوشش که Edipeel  نام دارد، یک ماده گیاهی است که برای کمک به مبارزه با مشکلات زباله‌های مواد غذایی جهانی تولید شده است.

.

محققان در این پژوهش از موادی مانند پوست پرتقال، ساقه و برگ‌ها برای ایجاد یک پوشش پودر مانند استفاده کردند که از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

این پوشش فاقد مزه بوده و با محدود کردن دو عامل مهم مانند از دست دادن آب و اکسیداسیون که باعث خرابی مواد غذایی می‌شوند، عمر این محصولات را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، از این پوشش می‌توان بر روی یک دسته موز استفاده کرد و رسیده و له شدن آن را به تعویق انداخت.

همچنین می‌توان از این پوشش بر روی سبزیجات استفاده کرد و در زمان لزوم از آنها به صورت کاملا تازه در پخت و پز استفاده کرد.

این پودر مانند شکر در بسته های کوچک توزیع شده و حمل ,نقل و نگهداری آن بسیار آسان است.

این شرکت ادعا می‌کند که پودر آنها می‌تواند زباله‌های حاصل از مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات را به شدت کاهش دهد.

Edipeel همچنین می‌تواند به کشاورزانی که محصولات آنها پس از برداشت و قبل از رسیدن به بازار فروش آسیب دیده و از بین می‌رود، کمک بسزایی کند.

این پودر جادویی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تائید شده و سازندگان آن قصد دارند تا محصول خود را به تولید انبوه برسانند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار