معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: پس از بارش برف در روزهای اخیر، راهداران استان موفق به برف روبی و بازگشایی 348 کیلومتر از راه های این استان شدند.
کد خبر: ۳۴۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین جواد حق لطفی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بارش ها و از ساعت های اولیه روز گذشته، نیروهای راهدار مستقر در سطح جاده های استان اقدام به نمک پاشی و برف روبی کردند.
وی با بیان اینکه از مجموع 18 ساعت بارش برف در حوزه استحفاظی استان، 14 ساعت آن توام با کولاک بود، ادامه داد: عملیات راهداری در 851 راه اصلی، فرعی و روستائی با بهره مندی از 49 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین و استفاده از 835 تن ماسه و نمک انجام شد.
وی ادامه داد: راهداران ضمن اجرای عملیات برف روبی در 348 کیلومتر راه در حوزه استحفاظی استان، 22 دستگاه خودروی گرفتار در برف را نیز رها سازی کردند.
حق لطفی اضافه کرد: با توجه به طرح راهداری زمستانی، راهداران با تجهیزات و ماشین آلات کامل در طول مسیرهای ارتباطی استان، به ویژه گردنه ها حضوری فعال داشته و آماده هرگونه خدمات رسانی به مسافران و هم میهنان هستند.
به گفته وی، در حال حاضر به جز گردنه ها و نقاط برف گیر استان قزوین، تردد در طول تمامی جاده های ارتباطی استان به صورت عادی و روان امکان پذیر است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از مسافران و شهروندان خواست تا ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، در صورت سفر از آخرین وضعیت راه ها از طریق مرکز مدیریت راه های استان با شماره تلفن های 8 - 02833659455 آگاهی لازم را کسب و سپس اقدام به سفر کنند.
وی در پایان یادآور شد: هم وطنان می توانند آخرین وضعیت جاده های کشور را از طریق تصاویر دریافتی از دوربین های نظارت تصویری از طریق سامانه مرکز مدیریت راه ها به نشانی www.141.ir نیز مشاهده نمایند.
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار