رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رتبه نخست فارس در اجرای طرح آبیاری تحت فشار خبر داد.
کد خبر: ۳۵۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 03 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اراضی آبی قابل کشت این استان یک میلیون و 300 هزار هکتار است و از سال 71 با حمایت دولت در قالب ارائه تسهیلات بانکی، طرح های اجرای آبیاری تحت فشار در استان آغاز و تا پایان سال 94 بالغ بر 255 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم نوین آبیاری ( آبیاری تحت فشار ) مجهز شده است.

قاسمی افزود: امسال نیز 3هزار و 235 هکتار از اراضی استان فارس به این سیستم ها مجهز شدند.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری آب (تولید محصول بیشتر با مصرف آب یکسان نسبت به روش های سطحی)، صرفه جویی در مصرف آب، بذر، سم و کود، بهبود عملکرد در واحد سطح و افزایش میزان کمی و کیفی محصولات، سهولت آبیاری و کاهش نیاز به نیروی انسانی، کنترل بهتر آفات و بیماری ها و تغذیه مناسب گیاه  از ویژگی های سیستم های آبیاری تحت فشار  است.

قاسمی بیان کرد:  برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در استان فارس بالغ بر 162 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی بلاعوض از محل بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: روش های آبیاری تحت فشار قابل پذیرش برای اعطای تسهیلات شامل روش های سیستم های بارانی  و سیستم کم فشار است که سیستم های بارانی در زراعت و سیستم های قطره ای در باغات و صیفی جات کاربرد دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار