بخشدار ارشق مطرح کرد
بخشدار ارشق گفت: این شهرستان و روستاهای اطراف آن در تولید فرش ابریشمی و ناب ایرانی به حدی شهره است که تولیدات فرش آنها جنبه جهانی پیدا کرده و مشتریان خارجی دارد.
کد خبر: ۳۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 17 May 2015

به گزارش فارس، بخشدار ارشق در جریان نمایشگاه و جشنواره توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر اظهار کرد: صنایع دستی منطقه ارشق و غذاهای سنتی به همراه تنوع آش این منطقه در این نمایشگاه به معرض دید هموطنان گذاشته شده تا در جریان این توانمندی‌ها قرار گیرند.

ظاهر نوری به تولید گیاهان دارویی متنوع با شناسایی 26 گونه در ارشق اشاره کرد و گفت: ما در دو غرفه توانمندی‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی ارشق مشگین‌شهر را اعم از فرش، گلیم، جاجیم، جوراب و سایر صنایع دستی قدیمی به نمایش گذاشتیم تا علاقمندان بهتر با آن آشنا شوند.

وی افزود: علاوه بر این تولیدات عشایر منطقه انواع محصولات خودشان را از مراحل تولید نان گرفته تا آش دوغ در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشتند تا مخاطبان و گردشگران از این ظرفیت و توانمندی استفاده کنند.

بخشدار ارشق تولید سه هزار و 750 مترمربع فرش را در منطقه ارشق یادآور شد و تصریح کرد: اخیراً فرشی توسط بافندگان این منطقه به ارزش 200 میلیون تومان آن هم به خریدار خارج از کشور فروخته شده که خود جای تأمل دارد به طوریکه اکثر تولید فرش این منطقه به خارج از ایران صادر شده و در موزه‌های معتبر جهان نیز از لندن در انگلیس گرفته تا آمریکا فرش‌های این منطقه در معرض دید علاقمندان است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌بیش از یک‌هزار و 250 بافنده با سابقه را در منطقه شناسایی کردیم که مراحل پوشش بیمه‌ای 60 نفر از آنها انجام شده و برای 210 نفر نیز بعد از آزمون مهارتی که گرفتیم، کارت معتبر صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم برای بافندگان فرش تسهیلات ویژه با نرخ سود صفر درصد را در مناطق مرزی پرداخت کنیم که در این زمینه نیز برخی اقدامات انجام شده است.

بخشدار ارشق به تولید غذاهای سنتی در منطقه ارشق با قارچ دنبلان و برخی از تغذیه‌های سنتی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در این زمینه یک حرکت ترویجی و تبلیغی خوب را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار