معاون سیاسی استانداری قزوین:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با ساماندهی، برنامه ریزی منطقی و سیاست گذاری اصولی باید تهدیدهای حضور اتباع بیگانه در استان را به حداقل کاهش دهیم.
کد خبر: ۳۵۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه بررسی پیامدهای حضور اتباع بیگانه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید از فرصت های حضور اتباع خارجی بهره لازم را برده و با بکارگیری مکانیسم های لازم از تبعات و تهدیدات آن کم کرد.

شاهرخی بیان کرد: خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی و پناهندگان قابل توجه است اما با همه تمهیدات باید بپذیریم که این موضوع مشکلاتی هم دارد که شناسایی و حل آن ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: اتباع کشور افغانستان به لحاظ اشتراکات تاریخی، اعتقادی و فرهنگی فراوانی که با مردم ایران دارند در ابعاد مختلف با هم فکری، احساس امنیت و همراهی با فضاهای فرهنگی همکاری خوبی داشته اند اما همچنان لازم است از این ظرفیت برای کاهش مشکلات و تهدیدات استفاده کرد.

شاهرخی گفت: اگر بتوانیم ساماندهی اتباع خارجی و شناسایی این افراد را بخوبی انجام داده و تخصص و انگیزه ورود آنان به کشور را دسته بندی کنیم این ظرفیت می تواند در بسیاری از کارها کمک ما باشد و مشکلات را کم کند.

وی تصریح کرد: حجم گسترده و قابل توجه خدمات ارائه شده در حوزه های آموزشی، بهداشتی، خدماتی به اتباع بیگانه نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که در این راستا رویکردهای سخاوتمندانه و انسان دوستانه ایرانیان بر همگان ثابت شده و جای تقدیر دارد.

شاهرخی یادآورشد: این تلاش ها همیشه مورد تقدیر سازمان های بین المللی بوده که بیانگر عملکرد خوب جمهوری اسلامی ایران است و علیرغم عضویت در سازمان های بین المللی الزام این سازمان ها برای کمک به جمهوری اسلامی ایران به جهت میزبانی از خیل گسترده و عظیم پناهندگان و مهاجرین مساعدت های این سازمان ها در مقابل خدمات و کمک های ایران بسیار ناچیز بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری قزوین تصریح کرد: تهدیدات ناشی از حضور اتباع خارجی هم در این میان مطرح است و وسعت و گستردگی مهاجرت به لحاظ چالش ها و اتفاقات منطقه و کشورهای همسایه ایران ما را به ناچار میزبان خیل گسترده از اتباع خارجی کرده که شاید بتوان گفت یکی از آسیب ها از ناحیه اتباع خارجی غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: وقتی اتباع غیرمجاز با زیر پا گذاشتن قوانین وارد کشور می شوند افزایش این تعداد چون منطبق با زیرساخت های کنونی جامعه نیست اگر ساماندهی آنها در اولویت قرار نگیرد می تواند تهدیدی برای جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

شاهرخی با اشاره به مشکلات حقوقی و قضایی حضور تباع خارجی غیر مجاز اظهارداشت: این موضوع چالش های حقوقی فراوانی را برای کشور و هموطنان ما ایجاد و موجب ترویج قانون گریزی در جامعه و دهها مشکل دیگر می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری قزوین افزود: افزایش بی رویه نیروی کار خارجی و فراتر از نیاز بازار کار ایران ضمن اشغال فرصت های شغلی داخلی و افزایش نرخ بیکاری موجب بروز مشکلات فراوانی برای کشور شده است که با توجه به پیامدهای قانونی استفاده از اتباع غیرمجاز برای کارفرمایان متخلف درخواست می کنیم در بکارگیری اتباع خارجی از افرادی استفاده شود که دارای کارت اقامت و مجوز اشتغال به کار باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

شاهرخی اظهارامیدواری کرد با ساماندهی مناسب امور مربوط به اتباع بیگانه از تهدیدات این بخش کاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار