جمعی از مسافران قطار گردشگری با اشاره به نقش ایران در شکل گیری تمدن جهانی اعلام کردند: فرهنگ و تمدن ایران مثال زدنی است و برخورداری از این ویژگی ایران را در زمره مقاصد گردشگران قرار داده است.
کد خبر: ۳۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 18 May 2015

این مسافران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند: ایران سرزمین زیبایی هاست و وسعت سرزمینی آن به همراه تمدن غنی و مردم میهمان نوازش موجب شده گردشگران علاقه وافری برای سفر به این کشور داشته باشند.

این قطار حامل گردشگرانی از سه قاره آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی است که شنبه شب وارد تبریز شد و در سالن ایستگاه تاریخی راه آهن مورد استقبال مقام های شهری قرار گرفت.

مسوول آلمانی این تور گردشگری به ایرنا گفت: با هدف بازدید از جاذبه های گردشگری ایران و به خاطر مهمان نوازی بی مانند ایرانیان به این کشور سفرکرده ایم.

هلموت موشل افزود: من پیش از این سفرهای متعددی به ایران کرده ام و در هر یک از این سفرها خاطرات خوش و شیرینی از مردم ایران و تاریخ و تمدن این کشور در ذهنم نقش بسته است.

وی گفت: با این ذهنیت بود که گردشگران دیگری را از اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران به این کشور آورده ام.

وی ادامه داد: واقع شدن ایران در مسیر جاده ابریشم موجب شده این کشور در طول تاریخ ظرفیت های گردشگری تاریخی عظیمی را در خود جای دهد.

الیزابت مدنسن گردشگر دانمارکی این تور نیز گفت: تعریف فرهنگ و تمدن ایرانی را زیاد شنیده بودم و به همین دلیل تصمیم گرفتم با پیوستن به این تور از نزدیک با ایران آشنا شوم.

وی افزود: فکر می کنم دیدار از ایران، تجربه تاریخی زیبایی برای من باشد و بتوانم در این سفر با تاریخ و تمدن غنی یکی از کشورهای بزرگ جهان شرق آشنا شوم.

جان پست دیگر گردشگری دانمارکی نیز گفت: استقبال پرشور مقام های آذربایجان شرقی در بدو ورود به ایستگاه راه آهن این شهر، مهمان نوازی مثال زدنی ایرانیان را به شکل عینی برای من و همراهانم زنده کرد.

وی افزود: از مهمان دوستی ایرانیان زیاده شنیده بودم، اما فکر نمی کردم که این فرهنگ انسانی تا این حد غافلگیرکننده باشد.

این قطار گردشگری حامل 45 گردشگر از کشورهای آلمان، سوییس، برزیل، روسیه و اندونزی و 16 خدمه و مامور ترکیه ای است که سفر خود را از شهر استانبول آغاز کرده است.

مسوولان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی و اداره کل راه آهن این استان با گل از مسافران این قطار در سالن راه آهن تبریز استقبال کردند.

21 نفر از گردشگران این قطار که در یکی از هتل های تبریز اسکان یافته اند، ازاتباع برزیلی و اندونزیایی هستند.

این گردشگران قرار است پس از بازدید از جاذبه های گردشگری کلان شهر تبریز راهی شهرهای تهران، اصفهان، یزد و شیراز شوند.

مبتکر ایده راه اندازی قطار گردشگری سوییس بوده و این قطار با همکاری آژانس های گردشگری این کشور، ترکیه و ایران حرکت خود را از شهر استانبول آغاز کرده است.

توسعه گردشگری و آشنایی با توانمندی های گردشگری ایران از جمله اهداف سفر این قطار گردشگری به کشورمان است.

این دومین قطار گردشگری است که در سال جاری وارد تبریز شده است.

مسافران این قطار در مدت یک شبانه روز حضور خود در کلان شهر تبریز از جاذبه های گردشگری این شهر از قبیل موزه آذربایجان، بوستان تاریخی ائل گلی و موزه قاجاریه بازدید می کنند.

قطار گردشگری بین المللی از طریق خط ریلی و ایستگاه رازی شهرستان خوی وارد کشور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار